Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

[DA2] Edycja wydarzeń z „Origins”


Dodał dnia 09.01.2021 do Dragon Age (seria). Brak komentarzy.

W niniejszym artykule opisuję, jak za pomocą edytora zmodyfikować w zapisie gry z „Dragon Age 2” wydarzenia, które miały miejsce w „Origins” i „Awakening”. Powodem stworzenia takiego tekstu jest kapryśność mechanizmu przeniesienia zapisów między tymi grami, który czasem przekręca to, co stało się uprzednio (głównie to, czy Nathaniel Howe przeżył wydarzenia „Przebudzenia”). Opis przyda się też tym, którzy chcieliby wypróbować nowy stan świata w „Dragon Age 2” bez konieczności poprzedniego przechodzenia jedynki. Zapraszam.

Przede wszystkim, do wykonania poniższych akcji potrzebujemy edytora pyGFF, który można ściągnąć m.in. z Nexusa. Nie wymaga on instalacji, a tylko wypakowania plików z archiwum. W środku znajdziemy kilka execów, ale nas interesuje editor.exe.

Zanim zaczniemy edytować flagi, musimy je odszukać. W tym celu za pomocą edytora otwieramy plik 2da.rim, który znajdziemy w katalogu folder_instalacyjny\packages\core\data, po czym z listy zasobów wybieramy worldvault.gda. Rozwijamy Index 0, a następnie 10003 (G2DA_ROW_LIST). Tamże, od pozycji 75 do 183 znajdziemy opis różnorakich „flag”, które pokazują przeszłe wydarzenia. Najważniejsza jest kolumna Value, z której można odczytać nazwę numer flagi (trzeci parametr) i jej nazwę (parametr czwarty) – przykładowo, na pozycji 150 mamy flagę o numerze 2075 i nazwie SHL_LEAVES. Nazwa flagi jest pisana w gruncie rzeczy językiem naturalnym i nietrudno domyślić się, o co w niej chodzi – powyższy przykład to oczywiście ewentualne odejście Shale.

Kiedy mamy już widoczną listę flag, otwieramy drugą instancję edytora i tym razem wybieramy plik savegame.das, który chcemy edytować; katalog to oczywiście \Dokumenty\BioWare\Dragon Age 2\Characters\imię_postaci\Saves\slot_zapisu. Rozwijamy Indexy w kolejności 0, 16024 i 17607 i dostaniemy tym samym długą listę wpisów – to są właśnie nasze fabularne flagi. Pierwsza liczba określa jej numer, a druga wartość 0 (fałsz) lub 1 (prawda) – to ostatnie oznacza oczywiście, czy dane zdarzenie zaistniało w „Origins” lub „Awakening”. Flagi edytujemy, rozwijając dany wiersz i zmieniając wartość w drugim z w/w pól. Kontynuując poprzedni przykład, flagę o numerze 2075 możemy edytować w wierszu 75 – 0 oznacza, że Shale pozostała w naszej drużynie do końca, a 1, że opuściła ją wcześniej.

Poza powyższym, warto zainteresować się także Indexami 0-17603-0 i 0-17603-1, które wskazują na płeć i rasę Strażnika (jego klasa jest określana za pomocą flag pochodzenia, z tym że fabularnie nie ma różnicy między wojownikiem a łotrzykiem – liczy się tylko to, czy był on magiem). Niestety, nie wiem, jakie wartości odpowiadają której płci/rasie, ale podejrzewam, że dla tej pierwszej 1 określa mężczyznę, a 2 kobietę, z kolei dla drugiej 1 to krasnolud, 2 elf, a 3 człowiek (znaczy, 3 to na pewno człowiek, więc podejrzewam kolejność alfabetyczną).

Przed edycją oczywiście warto wykonać kopię plików, którymi się bawimy, żeby w razie czego móc przywrócić im oryginalną postać. A jak sprawdzić, czy nasze manipulacje odniosły skutek? Najlepiej za pomocą wbudowanej w grę konsoli, której działanie zostało opisane w tym artykule na Dragon Age Wiki – interesują nas sekcje Enabling the console, Accessing the console oraz Savegame import debug script.

Oczywiście, powyższe to tylko ułamek możliwości edytora. Możecie oczywiście spróbować swoich sił w odkrywaniu jego sekretów czy poszukać takowych w Internecie. A jeśli znajdziecie coś ciekawego, dajcie znać – a nuż skorzystam.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 *