Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Mnisze style walki


Dodał dnia 15.09.2018 do Dungeons & Dragons. Brak komentarzy.

W kulturze i literaturze styl walki i nastawienie mnicha zależą głównie od tego, gdzie lub u kogo trenował. Jednakże, standardowy mnich zapewnia jedynie mocno ograniczoną liczbę personalizację.

1-poziomowy mnich (niezależnie od poziomu postaci) może wybrać jeden ze stylów walki opisanych poniżej. Poprzez podjęcie tej decyzji określa on, jaki atut premiowy zyskuje na poziomach 1., 2. i 6. (czyli wtedy, kiedy standardowy mnich wybiera jeden z dwóch dostępnych atutów premiowych). Na 1. poziomie zyskuje także premię +2 do testów umiejętności powiązanej z jego wyborem. Ponadto, zyskuje dodatkową zdolność na 6. poziomie, o ile w momencie jego osiągnięcia spełnia podane wymagania. Jeśli nie, nie zyskuje zdolności premiowej, nawet jeśli spełni je w późniejszym czasie.

Mnich może porzucić swój styl walki poprzez wybranie innego niż wymienionego atutu premiowego na 2. lub 6. poziomie; jednakże, jeśli to zrobi, traci premię do testów umiejętności i nigdy nie zyskuje premiowej zdolności (nawet jeśli spełnia jej wymagania).

Droga Bierności

Droga Bierności skupia się na wywołaniu poczucia wyższości u przeciwnika, tak by przecenił własne umiejętności lub zlekceważył mnicha.

Premia do testów:
Blefowanie
Atut na 1. poziomie:
Wyszkolenie w walce
Atut na 2. poziomie:
Doskonalsze przewracanie
Atut na 6. poziomie:
Doskonalsza finta
Dodatkowa zdolność:
Zyskujesz premię +4 do testów Siły wykonywanych w celu przewrócenia przeciwnika, który traci premię ze Zręczności do Klasy Pancerza.
Wymagania:
Blefowanie 4 rangi, Wyczucie pobudek 4 rangi, Skupienie na umiejętności (Blefowanie).

Droga Wieczności

Mnisi Drogi Wieczności wierzą przede wszystkim w cierpliwość. Dzięki swojej nadzwyczajnej wytrzymałości są w stanie zamęczyć przeciwnika.

Premia do testów:
Koncentracja
Atut na 1. poziomie:
Twardość
Atut na 2. poziomie:
Krzepa
Atut na 6. poziomie:
Zawziętość
Dodatkowa zdolność:
Kiedy walczysz defensywnie, wykorzystujesz atut Wyszkolenie w walce lub używasz akcji całkowitej defensywy, zyskujesz redukcję obrażeń 2/-.
Wymagania:
Koncentracja 9 rang.

Niewidzące Oko

Mnisi Niewidzącego Oka polegają w walce na swoich zmysłach, ze szczególnym uwzględnieniem słuchu.

Premia do testów:
Nasłuchiwanie
Atut na 1. poziomie:
Zmysł walki
Atut na 2. poziomie:
Błyskawiczny refleks
Atut na 6. poziomie:
Walka na oślep
Dodatkowa zdolność:
Kiedy nieuzbrojony walczysz defensywnie, wykorzystujesz atut Wyszkolenie w walce lub używasz akcji całkowitej defensywy, zwiększ premię unikową do Klasy Pancerza zapewnianą przez tę taktykę o 1.
Wymagania:
Nasłuchiwanie 9 rang, Gibkość.

Przecząca Postawa

Mnisi Przeczącej Postawy dążą do zneutralizowania manewrów przeciwnika, w każdej turze coraz bardziej wytrącając go z równowagi, dopóki frustracja nie doprowadzi go do popełnienia krytycznego błędu.

Premia do testów:
Zwinność
Atut na 1. poziomie:
Doskonalsza walka w zwarciu
Atut na 2. poziomie:
Zmysł walki
Atut na 6. poziomie:
Doskonalsze rozbrajanie
Dodatkowa zdolność:
Kiedy walczysz defensywnie lub wykorzystujesz atut Wyszkolenie w walce, zyskujesz premię +2 do testów zwarcia i prób rozbrajania.
Wymagania:
Zwinność 9 rang, Wyszkolenie w walce.

Przytłaczający Atak

Mnisi wyszkoleni w stylu Przytłaczającego Ataku zawsze nacierają, preferując efektywny atak ponad każdą formą obrony.

Premia do testów:
Zastraszanie
Atut na 1. poziomie:
Potężny atak
Atut na 2. poziomie:
Doskonalsza szarża byka
Atut na 6. poziomie:
Doskonalsze obalanie
Dodatkowa zdolność:
Jeśli w ciągu ostatnich 10 rund użyłeś Zastraszania do zdemoralizowania przeciwnika, zyskujesz premię +4 do testów Siły wykonywanych podczas prób szarży byka lub obalania wykonywanych przeciwko niemu.
Wymagania:
Występy (taniec) 4 rangi, Zastraszanie 4 rangi.

Ręką i Stopą

Studenci stylu Ręką i Stopą uczą się używania swoich kończyn zarówno do ataku, jak i do obrony.

Premia do testów:
Zachowanie równowagi
Atut na 1. poziomie:
Oszałamiająca pięść
Atut na 2. poziomie:
Odbijanie strzał
Atut na 6. poziomie:
Doskonalsze przewracanie
Dodatkowa zdolność:
Zyskujesz premię +2 do testów ataków okazyjnych wykonywanych przeciwko przeciwnikowi próbującemu względem ciebie szarży byka lub przewracania oraz premię +4 do testów Siły lub Zręczności wykonywanych w celu uniknięcia takich ataków.
Wymagania:
Zachowanie równowagi 9 rang, Zwinność 4 rangi.

Śpiący Tygrys

Styl Śpiącego Tygrysa łączy w sobie płynne ruchy z potężnymi uderzeniami. Preferuje on szybkie ataki wyprzedzające, najlepiej z zaskoczenia.

Premia do testów:
Ukrywanie się
Atut na 1. poziomie:
Finezja w broni
Atut na 2. poziomie:
Doskonalsza inicjatywa
Atut na 6. poziomie:
Doskonalsze roztrzaskiwanie
Dodatkowa zdolność:
Raz na rundę, kiedy przeciwnik jest pozbawiony premii ze Zręczności do Klasy Pancerza, zadajesz dodatkowe 1k6 obrażeń atakiem wręcz wykonanym bronią lekką. Stworzenia odporne na podstępny atak są odporne także i na tę zdolność.
Wymagania:
Ukrywanie się 9 rang, Potężny atak.

Uderzenie Kobry

Mnisi ze szkoły Uderzenia Kobry specjalizują się w zwinności i obronie. Poprzez naukę technik obrony przed przyszpileniem zmuszają oni przeciwnika do walki na swoich warunkach.

Premia do testów:
Wyzwalanie się
Atut na 1. poziomie:
Uniki
Atut na 2. poziomie:
Ruchliwość
Atut na 6. poziomie:
Atak z doskoku
Dodatkowa zdolność:
Premia unikowa do Klasy Pancerza zapewniana przez atut Uniki wzrasta do +2.
Wymagania:
Wyzwalanie się 9 rang, Zachowanie równowagi 4 rangi.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *