Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura

TESGIR
Najlepsze miejsce dla fanów fantastyki

Łowcy


Dodał dnia 01.12.2017 do Heroes of Might & Magic V.

Łowcy to klasa, którą wśród klas walki i klas magii możnaby nazwać klasą sprytu, najlepiej bowiem radzą sobie z umiejętnościami, które ciężko zakwalifikować do którejś z dwóch pierwszych grup: Logistyką (15%), Szczęściem (15%) i Oświeceniem (10%). Nie da się jednak ukryć, że bliżej im do Rycerzy niż Czarodziejów, o czym świadczą solidne szanse na naukę Obrony (10%) czy Dowodzenia (8%) oraz najniższe w grze szanse na naukę biegłości w szkołach magii (mimo że wszystkie źródła podają 8% na Magię światła i 4% na Talent magiczny, w plikach gry zakodowano odwrotnie). Jeśli zaś chodzi o wady, to mimo że Łowcy bronią się całkiem nieźle, mają pewne braki w ofensywie, co przejawia się słabym atrybutem Ataku oraz niskimi szansami na poznanie talentów Ataku (6%) i Machin bojowych (2%).

Atrybuty: Atak 0 (15%), Obrona 2 (45%), Siła czarów 1 (10%), Wiedza 2 (30%).

Nauka talentów:

  • 15%: Logistyka, Szczęście.
  • 10%: Mściciel, Obrona, Oświecenie.
  • 8%: Dowodzenie, Magia zniszczenia, Talent magiczny.
  • 6%: Atak.
  • 4%: Magia światła.
  • 2%: Machiny wojenne, Magia mroku, Magia przywołania.

Armia:

  • 10-14 Nimf, 5-7 Tancerzy ostrzy, 0-2 Myśliwych.
  • Gilrae: 3 x 5-7 Tancerzy ostrzy.
  • Ossir: 3 x 3-4 Myśliwych.
  • Ylthin: 10-14 Nimf, 5-7 Tancerzy ostrzy, 1 Jednorożec.
Imię Specjalizacja Umiejętności Czary/Machiny
Anwen Jednostki zadają o 2% * poziom większe obrażenia ulubionym wrogom. Mściciel, Obrona, Ochrona
Dirael Czar Rój os zadaje obrażenia większe o 5% * poziom bohatera i redukuje gotowość bojową o dodatkowe 2/3% * poziom. Mściciel, Magia przywołania, Mistrz przywołania Rój os
Gilraen +1/2 * poziom do ataku i obrony Tancerzy ostrzy, Tancerzy wojny i Tancerzy wiatru. Mściciel, Obrona, Ochrona
Ossir +1/2 * poziom do ataku i obrony Myśliwych, Wielkich łowczy i Mistycznych łuczników. Mściciel, Szczęście, Odporność na magię
Talantar Tancerze ostrzy, Myśliwi i Druidzi oraz ich ulepszenia zyskują zdolność Szał. Mściciel, Dowodzenie, Werbunek Balista
Ylthin +1/2 * poziom do ataku i obrony Jednorożców, Srebrnych jednorożców i Białych jednorożców. Mściciel, Magia światła, Mistrz łask Namiot medyka
Vinrael +2% * poziom do zdobywanych w walce punktów doświedczenia. Mściciel, Oświecenie, Inteligencja
Wyngaal =1% * poziom do początkowej gotowości bojowej oddziałów. Mściciel, Atak, Taktyka

Kogo wybrać?

Zwykle zaczynam od najlepszych herosów, tym razem zacznę od najgorszych. W przypadku Łowców po tej stronie klasyfikacji stoi Dirael – bohaterkę tę oparto na niepreferowanej przez Sylwan szkole magii (a raczej preferowanej w becie, zapewne) i na słabym czarze – nie warto więc zawracać sobie nią głowy. Niezbyt udali się także Talantar – walki w końcu zamierzamy wygrywać, a nie przegrywać, po co więc naszym jednostkom zdolność Szał (i to tym najbardziej delikatnym) – oraz Vinrael, którego specjalizacja nie tylko nie jest przydatna w walce, ale i daje bardzo niewiele dodatkowych PD.

Może więc bohaterowie-dowódcy udali się lepiej? Niekoniecznie. Gilraena radzę od razu odrzucić – Tancerze ostrzy to chyba najsłabsze z jednostek Sylwanu, które służą głównie do zbierania kontrataku. W teorii świetny jest Ossir, bo w końcu wspiera kapitalnych Myśliwych, ale zupełnie nie rozumiem decyzji o daniu mu startowej Odporności na magię, która blokuje mu Szczęście elfów. Najlepszą heroską tego typu jest więc patronująca Jednorożcom Ylthin, chyba że mamy chrapkę na zdolność ostateczną, której ta nie może zdobyć.

Została nam jeszcze dwójka herosów. Anwen nie byłaby najgorsza, gdyby nie toporność talentu rasowego Łowców – zwykle jest z nim więcej bieganiny niż pożytku. Zdecydowanie najlepszym Łowcą jest więc Wyngaal – początkowy boost inicjatywy dla naszych wojsk na pewno się przyda i może nam ładnie ułożyć walkę na następne tury.

Polecam: Ossir, Wyngaal, Ylthin. Odradzam: Dirael, Talantar.

Jak rozwijać?

W przypadku Łowcy należy mocno się zastanowić, czy nie iść aby w zdolność ostateczną – Szczęście natury jest bowiem po prostu kapitalne, a stałe podwójne obrażenia dadzą nam naprawdę olbrzymiego kopa. Do zdolności tej wiedzie Szczęście ze Szczęściem elfów, Logistyka z Cichym prześladowcą i Znajomym terenem oraz Magia światła z Ulepszoną maną i Wichurą, jest więc pod tym względem wcale nieźle.

Jeśli nie chcemy jednak podążać ta drogą (bo inwestycja w zdolność ostateczną zawsze jest obarczona ryzykiem, że nie wstrzelimy się w „klucz” i zmarnujemy kilka poziomwów na średnio chciane umiejętności), mamy kilka innych. Szczęście i Logistykę radzę raczej zachować, chociaż w tej ostatniej można wprowadzić pewne zmiany – Znajomy teren czy Cichy prześladowca niekoniecznie są lepsze niż Chwytność czy Pochód śmierci. U Łowcy świetnie sprawdzają się także Dowodzenie i Atak, zwłaszcza połączenie Aury szybkości z Taktyką (z racji wysokiej inicjatywy i szybkości wojsk). Mimo wysokich szans na naukę nie polecam Obrony, która niezbyt pasuje do charakteru jednostek tej frakcji.

Największe wątpliwości budzą jednak umiejętności magiczne. Magia światła jest tutaj bezpiecznym wyborem, który sprawdzi się zawsze i wszędzie, nawet jeśli szanse na nią to marne 4%. Z Magią zniszczenia wszystko zależy jednak od naszego (graczy) szczęścia – jeśli uda się spotkać po drodze odpowiednie jednostki i wybierzemy właściwy zestaw ulubionych wrogów, będziemy potem mogli dzięki Deszczowi Impregnowanych strzał urządzić wrogowi istne piekło (dwie-trzy kule ognia pędzące w jego kierunku to zaiste piękny widok); jeśli jednak będziemy mieli pecha, Impregnowana strzała będzie dla nas w zasadzie tym samym, co rzucenie zaklęcia, które z racji niskiej Siły czarów nie będzie zbyt spektakularne.

Przykładowy build – Pewne są tylko Śmierć i Podatki:

  • Mściciel, Bezpośredni strzał, Deszcz strzał, Impregnowana strzała.
  • Szczęście, Pomysłowość, Szczęście żołnierza, Szczęście elfów.
  • Dowodzenie, Finanse, Werbunek, Aura szybkości.
  • Magia zniszczenia, Mistrz ognia, Tajemnice zniszczenia, Zapłon.

Komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*