Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Łowcy


Dodał dnia 01.12.2017 do Might & Magic (marka). Brak komentarzy.

Łowca to profesja najlepiej radząca sobie z umiejętnościami, które ciężko zakwalifikować do biegłości walki albo magii: Logistyką (15%), Szczęściem (15%) i Oświeceniem (10%). Nie da się jednak ukryć, że bliżej im do Rycerzy niż Czarodziejów, o czym świadczą solidne szanse na naukę Obrony (10%) czy Dowodzenia (8%) oraz najniższe w grze prawdopodobieństwo nabycia biegłości w szkołach magii (mimo że wszystkie źródła podają 8% na Magię światła i 4% na Talent magiczny, w plikach gry zakodowano odwrotnie). Jeśli zaś chodzi o wady, to mimo że Łowcy bronią się całkiem nieźle, mają pewne braki w ofensywie, co przejawia się słabym atrybutem Ataku oraz niskimi szansami na poznanie talentów Ataku (6%) i Machin bojowych (2%).

Atrybuty: Atak 0 (15%), Obrona 2 (45%), Siła czarów 1 (10%), Wiedza 2 (30%).

Nauka talentów:

  • 15%: Logistyka, Szczęście.
  • 10%: Mściciel, Obrona, Oświecenie.
  • 8%: Dowodzenie, Magia zniszczenia, Talent magiczny.
  • 6%: Atak.
  • 4%: Magia światła.
  • 2%: Machiny wojenne, Magia mroku, Magia przywołania.

Armia: 10-14 Nimf, 5-7 Tancerzy ostrzy, 0-2 Myśliwych.

  • Gilraen: 3 x 5-7 Tancerzy ostrzy.
  • Ossir: 3 x 3-4 Myśliwych.
  • Ylthin: 10-14 Nimf, 5-7 Tancerzy ostrzy, 1 Jednorożec.
Imię Specjalizacja Umiejętności Czary/Machiny
Anwen Jednostki zadają o 2% * poziom większe obrażenia ulubionym wrogom. Mściciel, Obrona, Ochrona
Dirael Czar Rój os zadaje obrażenia większe o 5% * poziom i redukuje gotowość bojową o dodatkowe 2/3% * poziom. Mściciel, Magia przywołania, Mistrz przywołania Rój os
Gilraen +1/2 * poziom do ataku i obrony Tancerzy ostrzy, Tancerzy wojny i Tancerzy wiatru. Mściciel, Obrona, Ochrona
Ossir +1/2 * poziom do ataku i obrony Myśliwych, Wielkich łowczy i Mistycznych łuczników. Mściciel, Szczęście, Odporność na magię
Talantar Tancerze ostrzy, Myśliwi i Druidzi oraz ich ulepszenia zyskują zdolność Szał. Mściciel, Dowodzenie, Werbunek Balista
Ylthin +1/2 * poziom do ataku i obrony Jednorożców, Srebrnych jednorożców i Białych jednorożców. Mściciel, Magia światła, Mistrz łask Namiot medyka
Vinrael +2% * poziom do zdobywanych w walce punktów doświedczenia. Mściciel, Oświecenie, Inteligencja
Wyngaal +1% * poziom do początkowej gotowości bojowej oddziałów. Mściciel, Atak, Taktyka

Kogo wybrać?

Zwykle zaczynam od najlepszych herosów, tym razem rozpocznę od najgorszych. W przypadku Łowców na czele tej niechlubnej klasyfikacji stoi Dirael; bohaterkę tę oparto na niepreferowanej (a raczej preferowanej w becie, zapewne) przez Sylwan szkole magii i na słabym czarze, nie warto więc zawracać sobie nią głowy. Niezbyt udali się także Talantar – walki w końcu zamierzamy wygrywać, a nie przegrywać, po co więc naszym jednostkom zdolność Szał – oraz Vinrael, którego specjalizacja nie tylko nie jest przydatna w walce, ale i daje bardzo niewiele dodatkowych PD.

Może więc bohaterowie-dowódcy sprawdzą się lepiej? Niekoniecznie. Gilraena radzę od razu odrzucić – Tancerze ostrzy to chyba najsłabsze z jednostek Sylwanu, które służą głównie do zbierania kontrataku. W teorii świetny jest Ossir, bo w końcu wspiera kapitalnych Myśliwych, ale zupełnie nie rozumiem decyzji o daniu mu startowej Odporności na magię, która uniemożliwia mu wybranie Szczęścia elfów, a tym samym także Szczęścia natury. Podobny problem ma patronująca Jednorożcom Ylthin, tyle że bez zdolności ostatecznej Wichura jest mniej przydatna niż Szczęście elfów. Mimo tych niedogodności, oboje wymienieni wyżej herosi (Ossir i Ylthin) są całkiem nieźli i warto rozważyć ich rekrutację.

Została nam jeszcze dwójka bohaterów. Anwen nie byłaby najgorsza, gdyby nie toporność talentu rasowego Łowców – zwykle jest z nim więcej bieganiny niż pożytku. Zdecydowanie najlepszym Łowcą jest więc Wyngaal – bonus do początkowej Gotowości Bojowej dla naszych wojsk na pewno się przyda i może nam ładnie ułożyć walkę na następne tury.

Polecam: Ossir, Wyngaal, Ylthin. Odradzam: Dirael, Talantar.

Jak rozwijać?

W przypadku Łowcy należy mocno się zastanowić, czy nie iść aby w zdolność ostateczną – Szczęście natury jest bowiem po prostu kapitalne, a stałe podwójne obrażenia dadzą nam naprawdę olbrzymiego kopa. Do zdolności tej wiedzie Szczęście ze Szczęściem elfów, Logistyka z Cichym prześladowcą i Znajomym terenem oraz Magia światła z Ulepszoną maną i Wichurą, jest więc pod tym względem wcale nieźle, aczkolwiek nie ma w Sylvanie bohatera, który mógłby to wszystko szybko osiągnąć (brak wymaganych zdolności wśród startowych), a część nawet nie może tego zrobić.

Jeśli nie chcemy jednak podążać ta drogą (bo inwestycja w zdolność ostateczną zawsze jest obarczona ryzykiem, że nie wstrzelimy się w “klucz” i zmarnujemy kilka poziomów na umiejętności, których moglibyśmy nie chcieć w innym wypadku), mamy kilka innych. Szczęście i Logistykę radzę raczej zachować, chociaż w tej ostatniej można wprowadzić pewne zmiany – Znajomy teren i Cichy prześladowca niekoniecznie są lepsze niż Chwytność czy Pochód śmierci. U Łowcy świetnie sprawdzają się także Dowodzenie i Atak, zwłaszcza połączenie Aury szybkości z Taktyką (z racji wysokiej inicjatywy i szybkości wojsk). Mimo wysokich szans na naukę nie polecam Obrony, która niezbyt pasuje do charakteru jednostek tej frakcji.

Największe wątpliwości budzą jednak umiejętności magiczne. Magia światła jest tutaj bezpiecznym wyborem, który sprawdzi się zawsze i wszędzie, nawet jeśli szanse na nią to marne 4%. Z Magią zniszczenia wszystko zależy jednak od naszego (graczy) szczęścia – jeśli uda się spotkać po drodze odpowiednie jednostki i wybierzemy właściwy zestaw ulubionych wrogów, będziemy mogli dzięki Deszczowi Impregnowanych strzał urządzić wrogowi istne piekło (dwie-trzy kule ognia pędzące w jego kierunku to zaiste piękny widok). Jeśli jednak będziemy mieli pecha, Impregnowana strzała nie przyniesie nam dużo większych korzyści niż rzucenie zaklęcia, które z racji niewielkiej Siły czarów nie zada zbyt spektakularnych obrażeń.

Przykładowy build – Pewne są tylko Śmierć i Podatki:

  • Mściciel, Bezpośredni strzał, Deszcz strzał, Impregnowana strzała.
  • Szczęście, Pomysłowość, Szczęście żołnierza, Szczęście elfów.
  • Dowodzenie, Finanse, Werbunek, Aura szybkości.
  • Magia zniszczenia, Mistrz ognia/błyskawic, Mistrz lodu, Zimna śmierć.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *