Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura

TESGIR
Najlepsze miejsce dla fanów fantastyki

Nekromanci


Dodał dnia 01.12.2017 do Heroes of Might & Magic V.

Nekromanci to druga po Czarodziejach najbardziej magiczna klasa w grze – znają się co najmniej całkiem nieźle na trzech z czterech szkół magii, Talencie magicznym (10%) i Oświeceniu (8%), chociaż oczywiście preferują Magię mroku (15%). Jeśli chodzi o umiejętności walki, wolą oni polegać na pewnych Obronie (10%) i Ataku (8%) niż losowym Szczęściu (2%), a także na solidnej odporności na zranienie (30% na podniesienie atrybutu Obrony). Warto również zauważyć, że w przeciwieństwie do stereotypowych truposzów poruszają się całkiem żwawo (8% na Logistykę), a poza tym jako że ich armia ma zawsze neutralne morale, prawie zupełnie rezygnują z Dowodzenia (2%).

Atrybuty: Atak 0 (10%), Obrona 1 (30%), Siła czarów 3 (45%), Wiedza 1 (15%).

Nauka talentów:

  • 15%: Nekromancja, Magia mroku.
  • 10%: Magia przywołania, Obrona, Talent magiczny.
  • 8%: Atak, Logistyka, Magia zniszczenia, Oświecenie.
  • 2%: Dowodzenie, Machiny wojenne, Magia światła, Szczęście.

Armia:

  • 20-29 Szkieletów, 9-11 Ożywieńców, 0-3 Duchów.
  • Lukrecja: 20-29 Szkieletów, 9-11 Ożywieńców, 1 Wampir.
  • Orson: 3 x 9-11 Ożywieńców.
Imię Specjalizacja Umiejętności Czary/Machiny
Deidre Podwójna skuteczność Skowytu banshee. Nekromancja, Skowyt banshee, Magia mroku Ożywienie martwych
Kaspar Namiot medyka leczy o +5 * poziom punktów życia więcej. Obrażenia Namiotu zarazy są zwiększone o tę samą wartość. Nekromancja, Machiny wojenne, Pierwsza pomoc Ożywienie martwych, Namiot medyka
Lukrecja +1/2 * poziom do ataku Wampirów, Wampirzych lordów i Książąt wampirów. Nekromancja, Talent magiczny, Regeneracja many Ożywienie martwych
Nadir Z zabitego oddziału wroga powstaje oddział Duchów o liczebności równej poziomowi bohatera. Nekromancja, Magia mroku, Magia przywołania Ożywienie martwych
Orson +1/2 * poziom do ataku Ożywieńców, Zombie i Gnijących zombie. Nekromancja, Obrona, Witalność Ożywienie martwych
Raven Czar Osłabienie dodatkowo zmniejsza obronę celu o 1/3 * poziom Nekromancja, Magia mroku, Magia zniszczenia Ożywienie martwych, Osłabienie
Vladimir +1/5 * poziom do Siły czarów podczas rzucania czaru Ożywienie martwych. Nekromancja, Mistrz przywołania, Mistrz życia Ożywienie martwych
Zoltan Szansa (100/(poziom_czaru+1) + (poziom – poziom_wroga))% na zablokowanie czaru rzucanego przez przeciwnika tak, że nie może go rzucić ponownie aż do końca bitwy. Nekromancja, Oświecenie, Wyjątkowa intuicja Ożywienie martwych

Kogo wybrać?

Nekromantów można łatwo podzielić na kilka grup, wszystko zależy więc od tego, do czego pragniemy wykorzystywać naszego bohatera. Jeśli chcemy przede wszystkim osłabiać wroga, do wyboru mamy Raven, Deidre oraz Zoltana. Ostatni z nich jest najoryginalniejszy, nie uderza bowiem we wrogie jednostki, a bohatera, znacznie utrudniając mu używanie magii i to niezależnie od szkoły – jeśli wiemy, że nasz przeciwnik opiera swoją taktykę na czarach, będzie to dobry wybór. Tym najlepszym jest jednak Raven, bowiem zmniejszanie jednym czarem zdolności ofensywnych i defensywnych to nie byle co, nawet jeśli startowa Magia zniszczenia będzie przez większość czasu leżec odłogiem. Z całej trójki Deidre wydaje się najsłabsza – osobiście niezbyt lubię Skowyt banshee, chociaż z drugiej strony masowe zmniejszanie morale i szczęścia umożliwia wyłącznie ta zdolność.

Jeśli zamiast tego chcemy zająć się standardowym animowaniem nieumarłym, do zawodów stają Vladimir i Naadir, ich podejście jest jednak zupełnie inne. Vladimir pozwoli ograniczyć nasze straty poprzez klasyczne ożywanie poległych oddziałów, z kolei Naadir stawia przede wszystkim na taktykę – przywołane przezeń Duchy nie zapewnią nam wygranej, ale świetnie sprawdzają się w dywersji; obaj ci herosi są warci wyboru, chociaż Vladimira dużo łatwiej wykorzystać. Do tej grupy można zaliczyc także Kaspara z jego silniejszym niż zwykle Namiotem medyka, ale jako że ta machina to śmiech na sali, bohatera tego lepiej zbyć milczeniem.

Ostatni herosi Nekropolis to oczywiście dowódcy i tylko jedna z nich jest warta wyboru: Lukrecja, która wspiera chyba najlepszą jednostkę Nekropolis, jaką są Wampiry. Orson dla odmiany woli wzmacniać słabiutkich Zombie, którzy nawet z wyższymi atakiem i obroną przez swoją powolność nie przydadzą nam się do w zasadzie niczego.

Polecam: Lukrecja, Raven, Zoltan. Odradzam: Kaspar, Orson.

Jak rozwijać?

Pierwszym wyborem, który musi podjąć Nekromanta jest wybór sfery magii – zarówno Magia mroku, jak i przywołania mają w tym wypadku swoje uzasadnienie, a dwóch poznawać się nie opłaca. Zaletą mroku są znakomite czary osłabiające i wpływające na umysł, przywołanie z kolei szczyci się Ożywieniem martwych, Stworzeniem feniksa czy Tajemną zbroją. Osobiście wybieram pierwszą opcję, także dlatego, że jest po prostu łatwiejsza w utylizacji – Magia przywołania ogólnie ma opinię najlepszej, ale i najtrudniejszej do wykorzystania szkoły magii w grze.

Poza szkołą magii dla bohaterów-czarowników takich jak Nekromanta najważniejsze są Oświecenie i Talent magiczny – z racji na niewielkie zapasy many przedstawicieli tej klasy konieczne są dla nich Inteligencja, Regeneracja many i Tajemny trening. Alternatywnie, można z nich zrobić kogoś w rodzaju Rycerzy śmierci, wszak szanse na poznanie Ataku czy Obrony mają oni całkiem solidne – sam jednak o wiele bardziej wolę oprzeć się na czarowaniu. Jak zwykle mile widziane jest także wsparcie Logistyki.

Jeśli chodzi o zdolność ostateczną, to Skowyt grozy jest raczej przeciętnie przydatny, a do tego wymaga aż dwóch umiejętności magicznych (Magii mroku i Magii przywołania plus Oświecenia), tak więc raczej nie polecam.

Przykładowy build – Ponury Kosiarz:

  • Nekromancja, Skowyt banshee, Wieczna niewola, Znamię potępionych.
  • Magia mroku, Mistrz bólu, Mistrz klątw, Mroczne odrodzenie.
  • Talent magiczny, Regeneracja many, Tajemny talent, Odporność kości.
  • Oświecenie, Wyjątkowa intuicja, Inteligencja, Absolwent.

Komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*