Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Karabiny szturmowe


Dodał dnia 04.02.2017 do Mass Effect. Brak komentarzy.

Karabiny szturmowe, inaczej szturmówki, to rodzaj broni strzelających na ogół ogniem ciągłym, przy czym wraz z długością serii maleje ich celność. Od pierwszej części trylogii mają status najlepszej kategorii broni w grze, aczkolwiek prawdą było to wyłącznie w ME2 i na pewno nie w ME1. Ten rodzaj oręża najbardziej spodoba się miłośnikom Żołnierzy, a także tradycjonalistom, jako że stosunkowo niewiele tu egzemplarzy o niestandardowym działaniu.

Powszechne


Mściciel
Waga: Niska
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Startowy karabin. Całkiem sympatyczny i zapewnia podstawowy trening w szturmówkach, ale jak najszybciej do wymiany.

Rzadkie


Motyka
Waga: Niska
Pojemność: Niska
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Przeciętne
Celność: B. wysoka
Ciekawa idea, karabin wystrzeliwujący za każdym razem tylko jeden pocisk, dzięki czemu jest bardzo celny, nawet jeśli nie zadaje takich obrażeń co bardziej klasyczni reprezentanci oręża tego typu. Biorąc wszystko do kupy, mój ulubiony średniak i jedna z sympatyczniejszych broni w grze.

Phaeston
Waga: Niska
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Typowy karabin wśród srebrniaków. Nie ma co za bardzo się o nim rozpisywać, wystarczy powiedzieć, że jest okej – przed zdobyciem lepszej zabawki, oczywiście, choćby karabinu szturmowego Zbieraczy.

Windykator
Waga: Niska
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Najmniej ulubiony ze srebrnych karabinów. Strzela serią trzech pocisków, a taki tryb prowadzenia ognia wbrew pozorom nie jest ani celny, ani szybki, ani niszczycielski. Podsumowując, wygrywa tylko z Mścicielem.

Bardzo rzadkie


Adas, karabin antysyntetyczny
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Niskie
Celność: Wysoka
Jeden z ciekawszych karabinów w grze. Jak sugeruje jego nazwa, zadaje zwiększone obrażenia syntetykom, ale to nie jedyna jego specjalna cecha – wystrzeliwane z niego naboje dodatkowo także wybuchają, a ponadto chociaż nie są naprowadzane, lekko skręcają w stronę celu. Niewielkie obrażenia obniżają jednak jego przydatność jako głównej broni, wadą jest także brak headshotów.

Argus
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Niska
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Niska
Rozwinięcie idei Windykatora, wystrzeliwuje trzy pociski za każdym pociągnięciem spustu. Nie wyróżnia się niczym na plus, a na minus kiepską celnością i szybkostrzelnością. Nie polecam.

Karabin pulsacyjny gethów
Waga: Niska
Pojemność: B. wysoka
Szybkostrzelność: B. wysoka
Obrażenia: Niskie
Celność: B. wysoka
Jeden z moich ulubionych karabinów. Jest lekki, celny i szybkostrzelny, a to wystarczy, by wynagrodzić niskie obrażenia.

Karabin szturmowy Zbieraczy
Waga: Przeciętna
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Idealny przedstawiciel średniej półki: typowy przeciętniak, którego największą zaletą jest brak poważnych wad. Strasznie głupi dźwięk wystrzału, moim zdaniem.

Napastnik
Waga: Wysoka
Pojemność: Niska
Szybkostrzelność: Przeciętna do Wysokiej
Obrażenia: Wysokie
Celność: Niska do Przeciętnej
Jeśli marzycie o graniu z granatnikiem – oto spełnienie waszych snów! Broni takiego typu jest w ME3 dość sporo, ale ta robi zdecydowanie najlepsze wrażenie. Z każdym kolejnym strzałem w serii szybkostrzelność i celność rośnie, a każdy pocisk zadaje całkiem spore obrażenia i odpycha wroga, co czyni go świetną bronią np. na takiego Ducha. Polecam.

Sokół
Waga: Przeciętna
Pojemność: Niska
Szybkostrzelność: Niska
Obrażenia: B. niskie
Celność: Przeciętna
Słaby karabin-granatnik, jeśli chcesz coś takiego, wybierz Napastnika albo nawet Adasia. Pociski Sokoła co prawda odpychają wroga, ale zadają obrażenia mniejsze od ukąszenia komara. Jedna z najgorszych broni w grze, o w zasadzie zerowej przydatności.

Szabla
Waga: Wysoka
Pojemność: Niska
Szybkostrzelność: Niska
Obrażenia: Wysokie
Celność: Przeciętna
Połączenie wyglądu karabinu, odrzutu strzelby i siły pocisku snajperki. Wielu graczy bardzo tę broń lubi, mi nigdy szczególnie nie pasowała: obrażenia zadaje zacne, ale strzela się z niej jakoś dziwnie. Może tobie podpasuje, jeśli nie, nie zwalaj tego na mnie.

Zjawa
Waga: Wysoka
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Wysokie
Celność: Niska
Pierwszy z naprawdę porządnych karabinów, prawdziwa kosiarka. Pluje zadającymi wysokie obrażenia pociskami w niezłym tempie i nawet jej waga i odrzut nie przeszkadzają. Polecam.

Unikatowe


Błotniak Cerberusa
Waga: Przeciętna
Pojemność: B. niska
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: B. wysokie
Celność: Wysoka
Jedna z bez dwóch zdań najlepszych broni w grze. Błotniak jest celny, szybki, zadaje wysokie obrażenia i wszystko byłoby ładnie-pięknie, gdyby nie tragiczna ładowność magazynka – używając Błotniaka trzeba mieć zapasową broń, bo pociski mogą się skończyć w najgorszym możliwym momencie.

Lansjer
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna (chłodzenie)
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Wysokie
Celność: Wysoka
Jedna z moich ulubionych broni w grze, mimo że zwykle nie lubię giwer, które same muszą się schłodzić. Fabularnie Lansjer przedstawiany jest jako staroć z czasów Wojny Pierwszego Kontaktu, ale mechanicznie to świetny oręż, którego wprost uwielbiam używać, także ze względu na solidny odgłos wystrzału.

Miotacz cząstek
Waga: Wysoka
Pojemność: Wysoka (chłodzenie)
Szybkostrzelność: B. wysoka
Obrażenia: B. niskie od Niskich
Celność: Wysoka
Broń-pomyłka, na dodatek z nieznanych mi przyczyn dość popularna. Jedyne, co robi dobrze, to dobrze wygląda: stały promień plazmy wędrujący do wroga wygląda imponująco, ale robi mu niewiele krzywdy, nawet jeśli się rozgrzeje. Ponadto, te teoretyczne ponad 100 naboi bardzo szybko się kończy. Omijać z daleka.

Ogniomiot gethów
Waga: Olbrzymia
Pojemność: Olbrzymia
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Wysoka
W teorii jedna z najpotężniejszych broni w grze, w praktyce nigdy mi się nie podobała: po prostu niczym nie zachwyca. Jest to przy tym broń tak cholernie ciężka, duża i nieporęczna, że spowalnia używającą nią postać – chyba że ta postać to Juggernaut gethów, który jako jedyny wydaje się w pełni cieszyć tą zabawką. BTW odgłos wystrzału z tej broni bardzo przypomina dźwięk wydawany przez odkurzacz.

Tajfun
Waga: Wysoka
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Wysokie
Celność: Przeciętna
Bardzo dobry karabin szturmowy. Mieści w sobie wiele naboi, a te, które wypluwa, powodują niezłe spustoszenie. Do tego budzący grozę odgłos wystrzału. Wspomniana w opisie osłona przed headshotami przed headshotami nie chroni, za to czasami skutecznie zasłania sporą część ekranu i jest to jedyna poważniejsza wada tej broni.

Walkiria
Waga: Wysoka
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Broń, której główną siłą jest chyba fakt, że to oręż N7. Poza tym, przeciętne statystyki połączone z wysoką wagą i kiepskim, dwupociskowym trybem wystrzału. Nie polecam, chyba że tak jak mnie bawi was asarska Walkiria strzelająca z Walkirii.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *