Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura

TESGIR
Najlepsze miejsce dla fanów fantastyki

Strzelby


Dodał dnia 04.02.2017 do Mass Effect (seria). Brak komentarzy.

Strzelby to kategoria broni bardzo skuteczna na bliskie dystanse, ale niemrawa na dalekie odległości – zadaje bowiem wysokie obrażenia, ale jest raczej niecelna. Shotguny w serii przeszły dość długą drogę: w ME1 były zdecydowanie najlepszych rodzajem oręża, z kolei w ME2 strasznie mnie odrzuciły – ME3 plasuje się gdzieś pomiędzy tymi ekstremami. Ze względu na cechy wymienione powyżej, najchętniej używają ich Szturmowcy i bardziej bojowi Strażnicy, aczkolwiek Żołnierze i Szpiedzy także potrafią z nich zrobić dobry użytek.

Powszechne


Katana
Waga: Niska
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Szczerze mówiąc, Katana jest chyba pukawką, której używałem najrzadziej ze wszystkich występujących w grze. Nie ma denerwujących wad, ale to chyba najlepsze, co można powiedzieć o niebieskiej broni.

Rzadkie


Patroszyciel
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Niska
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Gorsza z dwóch srebrnych strzelb. Sejmitar ma swoje wady, ale przynajmniej jest dość oryginalny, o Patroszycielu zapominamy prawie natychmiast po zdobyciu np. Adepta czy plazmówki Gethów.

Sejmitar
Waga: Niska
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Niskie
Celność: Przeciętna
Jak wspomniałem wyżej, dość oryginalna strzelba, gdyż jej projekt zakładał prymat pojemności magazynka i szybkostrzelności nad zadawanymi obrażeniami. I w pewnym sensie się udało, tyle tylko, że te ostatnie są tak niskie, że Sejmitar to bardziej ciekawostka niż broń, którą chcemy obciążać nasze lędźwie.

Bardzo rzadkie


Adept
Waga: Przeciętna
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Przeciętna
Kolejny krok w ewolucji typowych strzelb. Wszystkie statystyki ma przeciętne, ale jeśli chcesz typowego shotguna, to się nie wahaj. Warto dodać, że to całe przewracanie z opisu broni to wierutna bzdura.

Claymore
Waga: Wysoka
Pojemność: B. niska
Szybkostrzelność: B. niska
Obrażenia: B. wysokie
Celność: Przeciętna
Claymore to wielki, angielski miecz, a Claymore to wielka, krogańska strzelba – nazwa jest więc odpowiednia. Opisywana broń mieści w magazynku zaledwie jeden pocisk, ale jak dobrze on wejdzie (czyt. w głowę) wyrządza naprawdę wielkie szkody – na złocie da się tym zabić w pełni zdrowego Getha łowcę. Niestety, działa tylko na najbliższym dystansie, gdzie częste i długie przeładowywanie może być zabójcze. Polecam sprawdzić co najmniej raz i/lub nosić na naprawdę grubego zwierza.

Graal, miotacz kolców
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Wysoka (ładowana)
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Wysoka
Według opisu, kroganie chodzą z tą bronią na miazdżypaszcze, co tylko dowodzi ich głupoty. Miotacz kolców nie jest zły, ale daleko mu do czegoś, czym można zabijać olbrzymie czerwie. Możliwość naładowania strzału i zwiększenia tym samym jego obrażeń i celności (do poziomu, w którym da się trafić Stróża przez okienko tarczy) to największa zaleta tej broni. Ani nie polecam, ani nie odradzam.

Najeźdźca
Waga: Przeciętna
Pojemność: B. niska
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Wysokie
Celność: B. niska
Jedna z dwóch strzelb skutecznych wyłącznie na najbliższym dystansie – strzela czymś w rodzaju rozpryskowego śrutu, który rozchodzi się w tak szerokim promieniu, że trafienie chociażby na średni dystans jest niemożliwe. Można używać jako broń pomocniczą, aczkolwiek z tej kategorii i tak wolę Piranię.

Pirania
Waga: Niska
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Przeciętne
Celność: B. niska
A oto i wspomniana wyżej Pirania. Działa ona tak samo jak Najeźdźca, ale większy magazynek sprawia, że używa się jej jakoś tak przyjemniej. Kiedy zabierasz na misję broń tego typu pamiętaj, że będzie ona wyłącznie bronią dodatkową, więc zabierz także coś bardziej uniwersalnego.

Reegar, karabinek
Waga: Wysoka
Pojemność: Niska
Szybkostrzelność: B. wysoka
Obrażenia: B. wysokie
Celność: B. niska
Broń, która powinna być miotaczem ognia, ale że Quarianie, to jest miotaczem wiązki elektrycznej. Zadaje olbrzymie obrażenia, ale tylko na bardzo bliskim dystansie, jej wadami są także niezbyt pojemny magazynek i wysoka waga. Mimo że może się tak wydawać, nie zadaje większych obrażeń syntetykom, aczkolwiek tarczom i barierom już tak (za to mniejsze pancerzom).

Strzelba plazmowa gethów
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Wysoka (ładowana)
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Wysoka
Jedna z moich ulubionych strzelb. Każdy strzał można naładować, czyniąc go silniejszym i celniejszym, a przy tym dobrze działa nawet i bez tego. Pojemność magazynka zadowalająca, szybkostrzelność też, no i dodatkowy efekt odepchnięcia. Jedyna wada: nie można jej nadać właściwości przebijających.

Unikatowe


Jad
Waga: Wysoka
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Niska (ładowana)
Obrażenia: B. niskie
Celność: Niska
Jedna z najgorszych broni w grze, dla ponurego żartu sklasyfikowana jako unikat. Ładowany granatnik, którego pociski bardziej łaskoczą niż ranią stanowczo nie był najlepszym pomysłem Salarian. Już chyba lepiej wziąć Katanę na platynę niż Jad na brąz.

Krzyżowiec
Waga: Wysoka
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Wysokie
Celność: B. wysoka
Jedyna strzelba w grze, której celownik ma formę krzyża (i to małego), a nie kółka. Czyni ją to jedną z najcelniejszych broni w grze, a że obrażenia i szybkostrzelność nie zostają daleko w tyle, warto się nią dłużej pobawić.

Upiór
Waga: Przeciętna
Pojemność: B. niska
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Wysokie
Celność: Przeciętna
Istotnie jedna ze strzelb ostatecznych. Wszystkie parametry (poza pojemnością) na poziomie co najmniej zadowalającym czynią z niego poważnego kandydata na główny oręż. Tylko dwa naboje w magazynku, ale za to szybko się przeładowuje.

Komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 *