Pokłady


TESGIR
Najlepsze miejsce dla fanów fantastyki

Rasy


Dodał dnia 09.01.2017 do Star Wars RPG.

Ludzie

Przeciętny wzrost: 1.8 m (mężczyzna); 1.6 m (kobieta).
Przeciętna waga: 75 kg (mężczyna); 55 kg (kobieta).
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-11 lat; młody, 12-15 lat; dorosły, 16-40 lat; dojrzały, 41-59 lat; stary, 60-79 lat; sędziwy, 80+ lat.

Cechy rasowe ludzi

  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Premiowa umiejętność wyszkolona: Dodatkowa umiejętność wyszkolona na 1. poziomie, wybrana z listy umiejętności klasowych.
  • Premiowy atut: Dodatkowy atut na 1. poziomie.
  • Automatyczne języki: Basic.

Bothanie

Przeciętny wzrost: 1.6 m.
Przeciętna waga: 55 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-11 lat; młody, 12-16 lat; dorosły, 17-45 lat; dojrzały, 46-65 lat; stary, 66-84 lat; sędziwy, 85+ lat.

Cechy rasowe Bothan

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, -2 Kondycja.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Warunkowy atut premiowy: Bothanin wyszkolony w Rozeznaniu otrzymuje Skupienie na umiejętności (Rozeznanie) jako atut premiowy.
  • Żelazna wola: Premia rasowa +2 do Woli.
  • Automatyczne języki: Basic i bothański.

Cereanie

Przeciętny wzrost: 2.0 m (mężczyzna); 1.8 m (kobieta).
Przeciętna waga: 78 kg (mężczyzna); 58 kg (kobieta).
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-10 lat; młody, 11-15 lat; dorosły, 16-35 lat; dojrzały, 36-53 lat; stary, 54-64 lat; sędziwy, 65+ lat.

Cechy rasowe Cerean

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Intelekt, +2 Rozsądek, -2 Zręczność.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Intuicyjna inicjatywa: Cereanin może przerzucić każdy test Inicjatywy, ale musi wykorzystać rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Warunkowy atut premiowy: Cereanin wyszkolony w Inicjatywie otrzymuje Skupienie na umiejętności (Inicjatywa) jako atut premiowy.
  • Automatyczne języki: Basic i cereański

Durosi

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 70 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-9 lat; młody, 10-14 lat; dorosły, 15-35 lat; dojrzały, 36-49 lat; stary, 50-69 lat; sędziwy, 70+ lat.

Cechy rasowe Durosów

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, +2 Intelekt, -2 Kondycja.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Wprawny pilot: Duros może przerzucić każdy test Pilotażu, ale musi wykorzystać rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Automatyczne języki: Basic i duroski.

Ewoki

Przeciętny wzrost: 1.0 m.
Przeciętna waga: 30 kg
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-9 lat; młody, 10-13 lat; dorosły, 14-29 lat; dojrzały, 30-44 lat; stary, 45-59 lat; sędziwy, 60+ lat.

Cechy rasowe Ewoków

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, -2 Siła.
  • Mały rozmiar: Premia z rozmiaru +1 do Refleksu i premia z rozmiaru +5 do testów Ukrywania. Limity udźwigu i obciążenia są równe trzem czwartym limitów dla średniej postaci.
  • Bazowa szybkość: 4 pola.
  • Podstępność: Ewok może przerzucić każdy test Ukrywania, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Prymitywność: Brak Biegłości w broni (bronie ciężkie, karabiny i pistolety) jako atutów początkowych, nawet jeśli są zapewniane przez klasę.
  • Warunkowy atut premiowy: Ewok wyszkolony w Przetrwaniu otrzymuje Skupienie na umiejętności (Przetrwanie) jako atut premiowy.
  • Węch: W zasięgu 10 pól Ewoki ignorują ukrycie i osłonę dla celów testów Percepcji oraz nie ponoszą kar za kiepską widoczność przy tropieniu.
  • Automatyczne języki: Ewocki (tylko mówiony).

Gamorreanie

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 140 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-6 lat; młody, 7-12 lat; dorosły, 13-29 lat; dojrzały, 30-39 lat; stary, 40-44 lat; sędziwy, 45+ lat.

Cechy rasowe Gamorrean

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Siła, -2 Zręczność, -2 Intelekt.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Premiowy atut: Ulepszony próg obrażeń.
  • Prymitywność: Brak Biegłości w broni (bronie ciężkie, karabiny i pistolety) jako atutów początkowych, nawet jeśli są zapewniane przez klasę.
  • Wielka wytrwałość: Premia rasowa +2 do Wytrwałości.
  • Automatyczne języki: Basic (nie może mówić) i gamorreański (tylko mówiony).

Gunganie

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 70 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-12 lat; młody, 13-15 lat; dorosły, 16-35 lat; dojrzały, 36-54 lat; stary, 55-64 lat; sędziwy, 65+ lat.

Cechy rasowe Gungan

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, -2 Intelekt, -2 Charyzma.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól. Szybkość pływania: 4 pola.
  • Błyskawiczny refleks: Premia rasowa +2 do Refleksu.
  • Obeznanie z bronią: Gunganie posiadający atut Biegłość w broni (bronie proste) są biegli w atlatlu i ceście.
  • Widzenie w słabym świetle: Gunganie ignorują ukrycie (ale nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.
  • Wprawny pływak: Gunganin może przerzucić każdy test Pływania, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy. Ponadto, może wziąć 10 w teście tej umiejętności, nawet jeśli jest rozproszony lub zagrożony.
  • Wstrzymanie oddechu: Gunganin moze wstrzymywać oddech przez liczbę tur równą 25-krotności jego Kondycji zanim będzie musiał w tym celu wykonywać testy Wytrzymałości.
  • Automatyczne języki: Basic i gungański.

Ithorianie

Przeciętny wzrost: 2.0 m.
Przeciętna waga: 90 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-13 lat; młody, 14-17 lat; dorosły, 18-44 lat; dojrzały, 45-69 lat; stary, 70-84 lat; sędziwy, 85+ lat.

Cechy rasowe Ithorian

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Rozsądek, +2 Charyzma, -2 Zręczność.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Instynkt przetrwania: Ithorianin może przerzucić każdy test Przetrwania, ale musi wykorzystać rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Ryk: W akcji standardowej Ithorianin może wydać straszliwy, poddźwiękowy ryk ze wszystkich swoich czterech gardeł. Wykonuje wtedy specjalny test ataku (1k20 + jego poziom postaci) i porównuje wynik z Wytrwałością wszystkich stworzeń i nietrzymanych przedmiotów w 6-polowym stożku. Udane trafienie zadaje 3k6 obrażeń dźwiękowych; jeśli atak chybi, liczba ta jest zmniejszona o połowę.
    Każde użycie tej zdolności przesuwa Ithorianina o -1 krok na ścieżce statusu.
    Ithorianin może dodać więcej kości (k6) do obrażeń zadawanych rykiem, ale każda z nich przesuwa go o kolejny -1 krok wzdłuż ścieżki statusu.
  • Warunkowy atut premiowy: Ithorianin wyszkolony w Wiedzy (nauki przyrodnicze) otrzymuje Skupienie na umiejętności (Wiedza [nauki przyrodnicze]) jako atut premiowy.
  • Żelazna wola: Premia rasowa +2 do Woli.
  • Automatyczne języki: Basic i ithoriański.

Kalamarianie

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 72 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-11 lat; młody, 12-16 lat; dorosły, 17-40 lat; dojrzały, 41-57 lat; stary, 58-79 lat; sędziwy, 80+ lat.

Cechy rasowe Kalamarian

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Intelekt, +2 Rozsądek, -2 Kondycja.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól. Szybkość pływania: 4 pola.
  • Oddychanie pod wodą: Jako stworzenia ziemnowodne, Kalamarianie nie mogą utonąć.
  • Warunkowy atut premiowy: Kalamarianin wyszkolony w Percepcji otrzymuje Skupienie na umiejętności (Percepcja) jako atut premiowy.
  • Widzenie w słabym świetle: Kalamarianie ignorują ukrycie (ale nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.
  • Wprawny pływak: Kalamarianin może przerzucić każdy test Pływania, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy. Ponadto, może wziąc 10 w teście tej umiejętności, nawet jeśli jest rozproszony lub zagrożony.
  • Automatyczne języki: Basic i kalamariański.

Kel Dorowie

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 70 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-11 lat; młody, 12-15 lat; dorosły, 16-44 lat; dojrzały, 45-59 lat; stary, 60-69 lat; sędziwy, 70+ lat.

Cechy rasowe Kel Dorów

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, +2 Rozsądek, -2 Kondycja.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Specjalny ekwipunek: Kel Dorowie cierpią ograniczenia poza swoim ojczystym światem. Bez ochronnych gogli Kel Dor jest uznawany za oślepionego. Bez antyoksydacyjnej maski, Kel Dor zaczyna się dusić. Maska kosztuje 2,000 kredytów (500 na Dorin), a roczny zapas wkładów do niej 200 kredytów (50 na Dorin). Kel Dor zaczyna przygodę, posiadając te przedmioty bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
    Maska antyoksydacyjna jest trująca dla innych gatunków.
  • Widzenie w słabym świetle: Kel Dorowie ignorują ukrycie (ale nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.
  • Wyostrzone wyczucie Mocy: Kel Dor może przerzucić test Użycie Mocy wykonywany w celu podążania za przeczuciem lub wyczucia Mocy, zachowując lepszy rezultat.
  • Automatyczne języki: Basic i keldorski.

Quarreni

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 72 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-11 lat; młody, 12-16 lat; dorosły, 17-40 lat; dojrzały, 41-57 lat; stary, 58-79 lat; sędziwy, 80+ lat.

Cechy rasowe Quarrenów

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Kondycja, -2 Rozsądek, -2 Charyzma.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól. Szybkość pływania: 4 pola.
  • Oddychanie pod wodą: Jako stworzenia ziemnowodne, Quarreni nie mogą utonąć.
  • Warunkowy atut premiowy: Quarren wyszkolony w Perswazji otrzymuje Skupienie na umiejętności (Perswazja) jako atut premiowy.
  • Widzenie w słabym świetle: Quarreni gnorują ukrycie (ale nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.
  • Wprawny pływak: Quarren może przerzucić każdy test Pływania, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy. Ponadto, może wziąc 10 w teście tej umiejętności, nawet jeśli jest rozproszony lub zagrożony.
  • Automatyczne języki: Basic i quarreński.

Rodianie

Przeciętny wzrost: 1.6 m.
Przeciętna waga: 60 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-12 lat; młody, 13-15 lat; dorosły, 16-35 lat; dojrzały, 36-49 lat; stary, 50-59 lat; sędziwy, 60+ lat.

Cechy rasowe Rodian

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, -2 Rozsądek, -2 Charyzma.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Podwyższona świadomość: Rodianin może przerzucić każdy test Percepcji, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Warunkowy atut premiowy: Rodianin wyszkolony w Przetrwaniu otrzymuje Skupienie na umiejętności (Przetrwanie) jako atut premiowy.
  • Widzenie w słabym świetle: Rodianie ignorują ukrycie (ale nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.
  • Automatyczne języki: Basic i rodiański

Sullustanie

Przeciętny wzrost: 1.5 m.
Przeciętna waga: 55 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-9 lat; młody, 10-14 lat; dorosły, 15-39 lat; dojrzały, 40-55 lat; stary, 56-69 lat; sędziwy, 70+ lat.

Cechy rasowe Sullustan

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Zręczność, -2 Kondycja.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Podwyższona świadomość: Sullustanin może przerzucić każdy test Percepcji, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Widzenie w ciemnościach: Sullustanie ignorują ukrycie (nawet całkowite ukryce) wynikajace z ciemności.
  • Wprawny wspinacz: Sullustanin może wziąć 10 w teście Wspinaczki, nawet jeśli jest rozproszony lub zagrożony.
  • Automatyczne języki: Basic i sullustański

Trandoshanie

Przeciętny wzrost: 2.0 m.
Przeciętna waga: 80 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-11 lat; młody, 12-14 lat; dorosły, 15-34 lat; dojrzały, 35-49 lat; stary, 50-59 lat; sędziwy, 60+ lat.

Cechy rasowe Trandoshan

  • Modyfikatory atrybutów: +2 Siła, -2 Zręczność.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Naturalny pancerz: Premia z naturalnego pancerza +1 do Refleksu.
  • Odrastanie kończyn: Trandoshanin regeneruje utraconą kończynę w ciągu 1k10 dni. Po tym czasie wszystkie trwałe kary powiązane z utratą kończyny są usuwane.
  • Premiowy atut: Twardość.
  • Widzenie w ciemnościach: Trandoshanie ignorują ukrycie (nawet całkowite ukryce) wynikajace z ciemności.
  • Automatyczne języki: Basic i doshański.

Twi’lekowie

Przeciętny wzrost: 1.8 m (mężczyzna); 1.6 m (kobieta).
Przeciętna waga: 55 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-12 lat; młody, 13-15 lat; dorosły, 16-44 lat; dojrzały, 45-59 lat; stary, 60-79 lat; sędziwy, 80 lat.

Cechy rasowe Twi’leków

  • Modyfikatory atrybutów:
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Widzenie w słabym świetle: Twi’lekowie ignorują ukrycie (ale nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.
  • Wielka wytrwałość: Premia rasowa +2 do Wytrwałości.
  • Zwodniczy: Twi’lek może przerzucić każdy test Oszustwa, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Automatyczne języki: Basic i ryl.

Wookiee

Przeciętny wzrost: 2.2 m (mężczyzna); 2.0 m (kobieta).
Przeciętna waga: 125 kg (mężczyzna); 100 kg (kobieta).
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-12 lat; młody, 13-17 lat; dorosły, 18-300 lat; dojrzały, 301-350 lat; stary, 251-399 lat; sędziwy, 400+ lat.

Cechy rasowe Wookiech

  • Modyfikatory atrybutów: +4 Siła, +2 Kondycja, -2 Zręczność, -2 Rozsądek, -2 Charyzma.
  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Nadzwyczajne zdrowienie: Wookie odzyskuje punkty wytrzymałości w podwójnym tempie.
  • Obeznanie z bronią: Wookie posiadający atut Biegłość w broni (karabiny) jest biegły w kuszy energetycznej.
  • Szał: Raz dziennie Wookie może wpaść w szał w akcji pomniejszej. W tym stanie tymczasowo zyskuje premię z szału do testów ataków wręcz i obrażeń wręcz, ale nie może wykorzystywać umiejętności wymagających skupienia i koncentracji, takich jak Mechanika, Ukrywanie lub Użycie Mocy.
    Szał utrzymuje się przez liczbę rund równą 5 + modyfikator z Kondycji Wookiego. Na jego zakończenie, przesuwa się on trwale o -1 krok wzdłuż ścieżki statusu. Kary wynikające z tego stanu utrzymują się, dopóki Wookiee nie spędzi przynajmniej 10 minut na odpoczynku, bez angażowania się w żadne męczące aktywności.
  • Umiejętności: Wookiee może wziąć 10 w teście Wspinaczki, nawet jeśli jest rozproszony lub zagrożony. Może także przerzucić każdy test Perswazji wykonywany w celu zastraszania, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Automatyczne języki: Basic i shyriiwook

Zabrakowie

Przeciętny wzrost: 1.8 m.
Przeciętna waga: 75 kg.
Kategorie wiekowe: Dziecko, 1-8 lat; młody, 9-14 lat; dorosły, 15-44 lat; dojrzały, 45-55 lat; stary, 56-69 lat; sędziy, 70+ lat.

Cechy rasowe Zabraków

  • Średni rozmiar: Brak specjalnych premii i kar wynikających z rozmiaru.
  • Mały rozmiar: Premia z rozmiaru +1 do Refleksu i premia z rozmiaru +5 do testów Ukrywania. Limity udźwigu i obciążenia są równe trzem czwartym limitów dla średniej postaci.
  • Bazowa szybkość: 6 pól.
  • Lepsze obrony: Premia rasowa +1 do wszystkich obron.
  • Podwyższona świadomość: Zabrak może przerzucić każdy test Percepcji, ale musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu, nawet jeśli jest niższy.
  • Automatyczne języki: Basic i zabracki.

Komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*