Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Bronie drzewcowe


Dodał dnia 07.10.2020 do Wizardry 8. Brak komentarzy.

Bronie drzewcowe to w „Wizardry 8” dość ciekawa kategoria oręża. Każdą z nich trzeba dzierżyć oburącz, ale za to mają one przedłużony zasięg ataku – z tego względu postać wyposażona w jedną z nich może atakować pobliskich wrogów nawet stojąc w bocznym szeregu. Włócznie i im podobne są ulubioną bronią Walkirii, ale także Łowcy, Ninja i Wojownicy mogą je polubić.

Lekkie

Użytkowanie: Dwuręczna broń podstawowa o przedłużonym zasięgu dla Woj/Lord/Wal/Łow/Nin/Mni (ale nie Duszka).

Włócznia
Obrażenia 1 – 10; Trafienie +0; Inicjatywa +0.
Użytkowanie: Także dla Duszka.
Lokalizacja: Startowa broń Walkirii, występuje także losowo i w sklepach.
Komentarz: Startowa włócznia, będzie nam służyć na początku gry. Jak najszybciej do wymiany, chociaż mam wrażenie, że losowe dzidy trafiają się rzadziej niż inne kategorie broni.

Pika
Obrażenia 7 – 16; Trafienie +0; Inicjatywa -3.
Lokalizacja: Droga do Arniki, obozowisko bandytów na południe od głównej trasy. Występuje również losowo i w sklepach (Antone, Ramol, Sadok, Kunar).
Komentarz: Prawdopodobnie pierwsza broń drzewcowa, którą znajdziemy. Statystyki ma nawet porządne i na pewno odczujemy znaczną poprawę naszych możliwości bojowych.

Mistyczna włócznia
Obrażenia 8 – 24; Trafienie +2; Inicjatywa +2.
Lokalizacja: Trynton wśród Gałęzi, pagoda Szamana; można ją też znaleźć losowo.
Komentarz: Wbrew pozorom, względnie często znajdowany przedmiot – bywa, że miałem ze trzy takie. Bardzo celna i szybka jak na broń drzewcową, ale w momencie jej zdobycia można mieć już lepszy oręż.

Włócznia śmierci
Obrażenia 9 – 17; Trafienie +1; Inicjatywa -1.
Efekty: Przy trafieniu – trucizna (siła 2) 15%, zabójstwo 2%.
Lokalizacja: Występuje losowo w okolicach Bayjin i u Rapaksów.
Komentarz: Byłaby to fajna broń, gdyby nie to, że jest tak późno znajdowana. Dla fanów automatycznych zabójstw, bo obrażenia ma dość przeciętne.

Kolczasta włócznia
Obrażenia 9 – 17; Trafienie +2; Inicjatywa +0.
Efekty: Przy trafieniu – wyssanie wytrzymałości 10%.
Premie/kary: Broń drzewcowa +10.
Użytkowanie: Także dla duszka.
Lokalizacja: Ukryta w zbrojowni w Tryntonie i na widoku w Retro-Lochu.
Komentarz: Niezły oręż, jednak krótko używany – gdy zdobywany Ognistą włócznię, Kolczasta idzie w odstawkę (chyba że ktoś jest fanatykiem wyssania wytrzymałości).

Ognista włócznia
Obrażenia 5 – 22; Trafienie +0; Inicjatywa -3.
Efekty: Aktywowane – Pierścień ognia (moc 4, 2-8 ładunków).
Premie/kary: Broń drzewcowa +15.
Lokalizacja: Przy zwłokach szczurołaków-hodowców na Drzewie Szczurołaków oraz na Górskich Pustkowiach.
Komentarz: Dobra broń. Na ten etap gry można zadawać większe obrażenia, ale premia do umiejętności pozwoli nam trafiać częściej i wykonywać więcej ataków. Zaklęty czar to nic specjalnego, więc nie szkoda go nie używać.

Straszliwa włócznia
Obrażenia 11 – 23; Trafienie +2; Inicjatywa +2.
Efekty: Przy trafieniu – zły urok 50%.
Premie/kary: Broń drzewcowa +20.
Lokalizacja: Można ją kupić u Ferro lub Beli.
Komentarz: Przez niektórych zwana „ultimate polearm”. Istotnie, wydaje się być najlepszą z nich – wszystkie statystyki wzorcowe, często trafiający się efekt, duża premia do umiejętności. Jeśli ktoś nie chce paraliżującego Ogłuszacza, wręcz musi kupić Straszliwą włócznię.

Ciężkie

Użytkowanie: Dwuręczna broń podstawowa o przedłużonym zasięgu dla Woj/Lor/Wal (ale nie Duszka).

Halabarda
Obrażenia 5 – 18; Trafienie +0; Inicjatywa -4.
Lokalizacja: Występuje losowo i w sklepach (Antone, Sadok, Kunar).
Komentarz: Nie ma co się zbytnio rozpisywać. Halabardę znajdujemy później niż Pikę, a ma nieco gorsze statystyki – raczej nie ma więc sensu jej używać.

Kruczy Dziób
Obrażenia 10 – 26; Trafienie +2; Inicjatywa -5.
Efekty: Przy trafieniu – trucizna 25% (siła 2), zabójstwo 5%.
Premie/kary: Regeneracja PŻ -1.
Użytkowanie: Przeklęta.
Lokalizacja: Znajdowana losowo, między innymi w Luku Davy’ego Jonesa i skrzyni Króla Rapaksów.
Komentarz: Pod względem statystyk bardzo dobra broń, 5% na zabójstwo też nas nie skrzywdzi (co innego wrogów). W jej wykorzystywaniu może jednak przeszkadzać stała utrata punktów życia (i klątwa), ale nie jest ona na tyle dotkliwa, by nie dało się tego obejść.

Halabarda Fausta
Obrażenia 10 – 30; Trafienie +2; Inicjatywa -4.
Efekty: Przy trafieniu – paraliż 5%, zabójstwo 5%. Aktywowane – Kradzież życia (moc 5, 6-20 ładunków).
Premie/kary: Regeneracja PŻ -3.
Użytkowanie: Przeklęta.
Lokalizacja: Znajdowana losowo, między innymi w Luku Davy’ego Jonesa i skrzyni Króla Rapaksów.
Komentarz: Parafrazując słowa Filokteta z disneyowskiego „Herculesa”: „gdyby nie to francowate wysysanie życia”. Broń ma piękne statystyki i efekty, ale rani swojego użytkownika dość poważnie, stąd tylko Lord nie musi się jej obawiać – a Lord na ogół walczy dwoma orężami. Podsumowując, niestety raczej nie poużywamy.

Kosa na sztorc
Obrażenia 5 – 22; Trafienie +0; Inicjatywa -4.
Lokalizacja: Można ją kupić u Antone’a, poza tym występuje losowo.
Komentarz: Coś dla fanów ciężkiego uderzenia. Jeśli Pika to dla ciebie za mało, to kup u Antone’a Kosę, a będziesz zadowolony.

Naginata
Obrażenia 4 – 19; Trafienie +0; Inicjatywa -4.
Użytkowanie: Tylko dla Ninja i Mnicha.
Lokalizacja: Można ją kupić u Antone’a i Ferro, poza tym występuje losowo.
Komentarz: Dalekowschodnia wersja włóczni, stąd tylko dla Ninja i Mnicha. Klasy te mogą jednak używać także innych broni drzewcowych, a ta poza klimatem nie ma po swojej stronie zbytnych argumentów – obrażenia zadaje małe i jest powolna.

Lanca
Obrażenia 6 – 21; Trafienie -2; Inicjatywa -6.
Efekty: Przy trafieniu – zabójstwo 4%.
Użytkowanie: Tylko dla Lorda i Walkirii.
Lokalizacja: Można ją kupić u Antone’a, poza tym występuje losowo.
Komentarz: Rycerska broń, stąd tylko dla Lordów i Walkirii. Możemy ją kupić wtedy, co Kosę na sztorc i stanowi jej bezpośrednią konkurencję – trochę trudniejsza w użyciu, ale za to ma szansę na automatyczne zabicie. To ostatnie przeważa, zwłaszcza w połączeniu z dużo niższą ceną.

Bec De Corbin
Obrażenia 4 – 10; Trafienie +1; Inicjatywa +2.
Efekty: Przy trafieniu – nokaut 5%.
Użytkowanie: Jednoręczna.
Lokalizacja: Z rzadka znajdowana przy łucznikach Rapaksów.
Komentarz: Wyjątkowa broń – w zasadzie obuchowa, a nie drzewcowa. Bardzo rzadko się ją znajduje, ale nawet wówczas z takimi obrażeniami to bardziej ciekawostka niż poważne narzędzie walki.

Ogłuszacze

Użytkowanie: Dwuręczna broń podstawowa o przedłużonym zasięgu dla Woj/Lor/Wal/Łow/Sam/Nin (ale nie Duszka).

Elektroogłuszacz
Obrażenia 4 – 13; Trafienie +0; Inicjatywa -6.
Efekty: Przy trafieniu – wyssanie wytrzymałości 50%.
Premie/kary: Broń drzewcowa +5.
Lokalizacja: Można ją kupić u Sadoka i znaleźć/ukraść/złupić na terenach T’Rangów.
Komentarz: Słabsza wersja poniższego Ogłuszacza, rzadziej mam wrażenie znajdowana. Wolna, pozbawiona szansy na paraliż i zadająca malutkie obrażenia – nie ma po co jej używać. Na moje Samuraj zastąpił Mnicha na liście użytkowników tylko dlatego, że dołączalny T’Rang reprezentuje pierwszą z tych klas i głupio by było, gdyby nie mógł walczyć ich bronią.

Ogłuszacz
Obrażenia 9 – 23; Trafienie +0; Inicjatywa -6.
Efekty: Przy trafieniu – paraliż 20%, wyssanie wytrzymałości 75%.
Premie/kary: Broń drzewcowa +10.
Lokalizacja: Można ją kupić u Sadoka i znaleźć/ukraść/zdobyć na terenach T’Rangów.
Komentarz: Świetna broń ze względu na poważne szanse na paraliż – spokojnie może być używana do końca gry. Poważna kara do inicjatywy powoduje jednak, że trudno wyprowadzić niż więcej niż jeden atak w turze.

Laska Mentalnego Podmuchu
Obrażenia 11 – 20; Trafienie +0; Inicjatywa -6.
Efekty: Przy trafieniu – nokaut 5%, paraliż 20%, wyssanie wytrzymałości 75%. Aktywowane – Wybuch nuklearny (moc 3, 4-19 ładunków).
Premie/kary: Broń drzewcowa +20.
Użytkowanie: Dla Mni/Bis/Psi.
Lokalizacja: Dolne Urwisko Martena, za zamkniętymi drzwiami z kodem (740).
Komentarz: Tajna broń T’Rangów, jej zdobycie wymaga rozpoczęcia wojny z Imperium. Pod względem statystyk jest całkiem niezła, a efektów wręcz wzorowa – jednak Mnisi, Biskupi i Psionicy na ogół nie używają broni drzewcowych, więc po prostu nie będą nią trafiać. Ostatecznie, można ją spokojnie zostawić w spokoju.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *