Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Tarcze


Dodał dnia 08.10.2020 do Wizardry 8. Brak komentarzy.

Tarcze znajdują się gdzieś pomiędzy pancerzami a broniami – z jednej strony zwiększają naszą klasę pancerza, z drugiej trzyma się je w ręce i można rozwijać umiejętność ich używania (co daje szanse na całkowite zablokowanie ataku). Puklerze, pawęże itp. są zwykle kojarzone z Wojownikiem, ale profesje takie jak Łowca, Bard czy Kapłan także mogą z nich skorzystać.

Lekkie

Użytkowanie: Jednoręczna broń dodatkowa dla Woj/Lor/Wal/Łow/Sam/Łot/Wyn/Bar/Kap/Bis/Alc (ale nie Duszka).

Puklerz / Okrągła tarcza
Klasa pancerza +1 / +2.
Lokalizacja: Puklerz jest w startowym ekwipunku Wojownika. Obie występują masowo wszędzie.
Komentarz: Zwykłe tarcze bez żadnych dodatkowych efektów. Od czegoś trzeba jednak zacząć i to jest właśnie to.

Gibki puklerz
Klasa pancerza +1.
Premie/kary: Zręczność +10, Skradanie się +5.
Lokalizacja: Losowo oraz w sklepie Ramola.
Komentarz: Tarcza przydatna wyłącznie ze względu na premię do Zręczności; z możliwych użytkowników skradać się potrafi tylko Łotrzyk, a on na ogół walczy dwiema broniami.

Złodziejski puklerz
Klasa pancerza +1.
Premie/kary: Szybkość +10, Zamki i pułapki +10.
Lokalizacja: Losowo w okolicach Tryntonu, plus czasem zostaje po martwych bandytach. Można go też kupić u Ramola.
Komentarz: Puklerz, który trzymamy jako pomoc do otwierania i rozbrajania bardziej skomplikowanych zamków i pułapek. W walce wykorzystywany rzadko, chociaż premia do szybkości na pewno przyda się powolnym bohaterom.

Tarcza filozofa
Klasa pancerza +2.
Premie/kary: Inteligencja +10, Artefakty +10, odporność na Myśl +20 i Boskość +20.
Lokalizacja: Losowo na Górskich Pustkowiach i terenach Rapaksów.
Komentarz: Tarcza, którą można trzymać jako wzmacniacz Artefaktów dla Barda lub Alchemika (oczywiście jeśli to oni są u ciebie identyfikatorami sprzętu). Przydaje się też ze względu na odporności, ale ciężko znaleźć kogoś, kto by wykorzystał wszystkie jej zalety jednocześnie.

Tarcza siarkowa / wodna / wiatrów / granitowa
Klasa pancerza +2.
Premie/kary: Tarcza +10, odporność na dany żywioł (Ogień, Wodę, Powietrze lub Ziemię) +20.
Lokalizacja: Losowo w wielu miejscach, jedyną pewną jest Wodna tarcza (w cmentarnym Retro-Lochu). Wszystkie da się też kupić u Ferro.
Komentarz: Rodzina tarcz żywiołowych, każda z nich daje odporność na jeden żywioł (nietrudno domyślić się, który). Premia ta jest zbyt sytuacyjna, ale jako że dostajemy także bonus do umiejętności, nie jest źle.

*Lekka* *tarcza*
Klasa pancerza +10.
Premie/kary: Odporność na Ogień +90 i Wodę +90.
Lokalizacja: Losowo przy duchach bukanierów na Płyciznach Bayjin lub samym Bayjin (w skrzyni bądż przy zwłokach Jan-Ette).
Komentarz: Siostra *Lekkiego* *miecza* i najlepsza tarcza w grze – pod względem pancerza inne nawet się do niej nie zbliżają. By jednak ją wylosować, trzeba być prawdziwym szczęściarzem (szanse to tylko 1%), stąd zbytnio bym się nie ekscytował.

Średnie

Użytkowanie: Jednoręczna broń dodatkowa dla Woj/Lor/Wal/Łow/Sam/Wyn/Bar (ale nie Duszka).

Gorąca tarcza
Klasa pancerza +3.
Premie/kary: Tarcza +5.
Lokalizacja: Losowo i w sklepach (zawsze u Antone’a oraz czasem u Sadoka, Kunara i Ferro).
Komentarz: Najlepsza z masowo znajdowanych tarcz, przynajmniej w początkowej i środkowej fazie gry. Premia +3 jest już całkiem konkretna, a bonus do Tarczy pozwala szybciej go zwiększać.

Tarcza ofiary
Klasa pancerza +3/
Premie/kary: Regeneracja PŻ +1, wytrzymałości -1 i PCZ -1.
Użytkowanie: Przeklęta.
Lokalizacja: Losowo z jednego z trzech źródeł – skrzynia Anny w Arnice, skrzynie w Bayjin i/lub martwe Rapaksy.
Komentarz: Rzadko trafiająca się tarcza, sam nigdy jej nie widziałem. Nie jest mi szkoda, bo tak czy owak wybrałbym Gorącą tarczę – regeneracja PŻ nie jest warta wysysania wytrzymałości i przekleństwa.

Ciężkie

Użytkowanie: Jednoręczna broń dodatkowa dla Woj/Lor/Wal (ale nie Duszka).

Trójkątna tarcza smoka
Klasa pancerza +4.
Premie/kary: Tarcza +20, odporność na Ogień +40 i Wodę +20.
Lokalizacja: Zawsze – jawnie na Płyciznach Bayjin i ukryta w Górnym Zamku Rapaksów. Losowo – w skrzyni Króla Rapaksów. Mają ją także Burz, Antone i Ferro – można ją ukraść lub złupić.
Komentarz: Tarcza znajdowana raczej w zaawansowanej fazie gry – i dobrze, bo jest warta ciężkich walk. Jeden z najlepszych przedmiotów tego typu, przy czym poważny bonus do umiejętności jest wart tyle samo, co wysoka premia do KP.

Tęczowa tarcza
Klasa pancerza +4.
Efekty Aktywowane – Pryzmatyczny promień (moc 4, 3-7 ładunków).
Premie/kary: Tarcza +20, wszystkie odporności +15.
Lokalizacja: Losowo na terenach Rapaksów, m.in. w skrzyni ich Króla.
Komentarz: Zdecydowanie najlepsza tarcza w grze, chroni przed atakami tak fizycznymi, jak i magicznymi. Trzeba mieć jednak szczęście, by nań trafić. Co zaś do zaklętego czaru – Wojownik zapewne nie będzie miał na tyle wysokich Artefaktów, by go udanie rzucić, więc to tylko ciekawostka.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 *