Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Tarcze


Dodał dnia 08.10.2020 do Wizardry 8. Brak komentarzy.

Tarcze znajdują się gdzieś pomiędzy pancerzami a broniami – z jednej strony zwiększają naszą klasę pancerza, z drugiej trzyma się je w ręce i można rozwijać umiejętność ich używania (co daje szanse na całkowite zablokowanie ataku). Puklerze, pawęże itp. są zwykle kojarzone z Wojownikiem, ale profesje takie jak Łowca, Bard czy Kapłan także mogą z nich skorzystać.

Lekkie

Użytkowanie: Jednoręczna broń dodatkowa dla Woj/Lor/Wal/Łow/Sam/Łot/Wyn/Bar/Kap/Bis/Alc (ale nie Duszka).

Puklerz / Okrągła tarcza
Klasa pancerza +1 / +2.
Lokalizacja: Puklerz jest w startowym ekwipunku Wojownika. Obie występują masowo wszędzie.
Komentarz: Zwykłe tarcze bez żadnych dodatkowych efektów. Od czegoś trzeba jednak zacząć i to jest właśnie to.

Gibki puklerz
Klasa pancerza +1.
Premie/kary: Zręczność +10, Skradanie się +5.
Lokalizacja: Losowo oraz w sklepie Ramola.
Komentarz: Tarcza przydatna wyłącznie ze względu na premię do Zręczności; z możliwych użytkowników skradać się potrafi tylko Łotrzyk, a on na ogół walczy dwiema broniami.

Złodziejski puklerz
Klasa pancerza +1.
Premie/kary: Szybkość +10, Zamki i pułapki +10.
Lokalizacja: Losowo w okolicach Tryntonu, plus czasem zostaje po martwych bandytach. Można go też kupić u Ramola.
Komentarz: Puklerz, który trzymamy jako pomoc do otwierania i rozbrajania bardziej skomplikowanych zamków i pułapek. W walce wykorzystywany rzadko, chociaż premia do szybkości na pewno przyda się powolnym bohaterom.

Tarcza filozofa
Klasa pancerza +2.
Premie/kary: Inteligencja +10, Artefakty +10, odporność na Myśl +20 i Boskość +20.
Lokalizacja: Losowo na Górskich Pustkowiach i terenach Rapaksów.
Komentarz: Tarcza, którą można trzymać jako wzmacniacz Artefaktów dla Barda lub Alchemika (oczywiście jeśli to oni są u ciebie identyfikatorami sprzętu). Przydaje się też ze względu na odporności, ale ciężko znaleźć kogoś, kto by wykorzystał wszystkie jej zalety jednocześnie.

Tarcza siarkowa / wodna / wiatrów / granitowa
Klasa pancerza +2.
Premie/kary: Tarcza +10, odporność na dany żywioł (Ogień, Wodę, Powietrze lub Ziemię) +20.
Lokalizacja: Losowo w wielu miejscach, jedyną pewną jest Wodna tarcza (w cmentarnym Retro-Lochu). Wszystkie da się też kupić u Ferro.
Komentarz: Rodzina tarcz żywiołowych, każda z nich daje odporność na jeden żywioł (nietrudno domyślić się, który). Premia ta jest zbyt sytuacyjna, ale jako że dostajemy także bonus do umiejętności, nie jest źle.

*Lekka* *tarcza*
Klasa pancerza +10.
Premie/kary: Odporność na Ogień +90 i Wodę +90.
Lokalizacja: Losowo przy duchach bukanierów na Płyciznach Bayjin lub samym Bayjin (w skrzyni bądż przy zwłokach Jan-Ette).
Komentarz: Siostra *Lekkiego* *miecza* i najlepsza tarcza w grze – pod względem pancerza inne nawet się do niej nie zbliżają. By jednak ją wylosować, trzeba być prawdziwym szczęściarzem (szanse to tylko 1%), stąd zbytnio bym się nie ekscytował.

Średnie

Użytkowanie: Jednoręczna broń dodatkowa dla Woj/Lor/Wal/Łow/Sam/Wyn/Bar (ale nie Duszka).

Gorąca tarcza
Klasa pancerza +3.
Premie/kary: Tarcza +5.
Lokalizacja: Losowo i w sklepach (zawsze u Antone’a oraz czasem u Sadoka, Kunara i Ferro).
Komentarz: Najlepsza z masowo znajdowanych tarcz, przynajmniej w początkowej i środkowej fazie gry. Premia +3 jest już całkiem konkretna, a bonus do Tarczy pozwala szybciej go zwiększać.

Tarcza ofiary
Klasa pancerza +3/
Premie/kary: Regeneracja PŻ +1, wytrzymałości -1 i PCZ -1.
Użytkowanie: Przeklęta.
Lokalizacja: Losowo z jednego z trzech źródeł – skrzynia Anny w Arnice, skrzynie w Bayjin i/lub martwe Rapaksy.
Komentarz: Rzadko trafiająca się tarcza, sam nigdy jej nie widziałem. Nie jest mi szkoda, bo tak czy owak wybrałbym Gorącą tarczę – regeneracja PŻ nie jest warta wysysania wytrzymałości i przekleństwa.

Ciężkie

Użytkowanie: Jednoręczna broń dodatkowa dla Woj/Lor/Wal (ale nie Duszka).

Trójkątna tarcza smoka
Klasa pancerza +4.
Premie/kary: Tarcza +20, odporność na Ogień +40 i Wodę +20.
Lokalizacja: Zawsze – jawnie na Płyciznach Bayjin i ukryta w Górnym Zamku Rapaksów. Losowo – w skrzyni Króla Rapaksów. Mają ją także Burz, Antone i Ferro – można ją ukraść lub złupić.
Komentarz: Tarcza znajdowana raczej w zaawansowanej fazie gry – i dobrze, bo jest warta ciężkich walk. Jeden z najlepszych przedmiotów tego typu, przy czym poważny bonus do umiejętności jest wart tyle samo, co wysoka premia do KP.

Tęczowa tarcza
Klasa pancerza +4.
Efekty Aktywowane – Pryzmatyczny promień (moc 4, 3-7 ładunków).
Premie/kary: Tarcza +20, wszystkie odporności +15.
Lokalizacja: Losowo na terenach Rapaksów, m.in. w skrzyni ich Króla.
Komentarz: Zdecydowanie najlepsza tarcza w grze, chroni przed atakami tak fizycznymi, jak i magicznymi. Trzeba mieć jednak szczęście, by nań trafić. Co zaś do zaklętego czaru – Wojownik zapewne nie będzie miał na tyle wysokich Artefaktów, by go udanie rzucić, więc to tylko ciekawostka.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *