Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Karabiny snajperskie


Dodał dnia 04.02.2017 do Mass Effect. Brak komentarzy.

Karabiny snajperskie to wg niektórych najlepsza kategoria broni w grze. Ich największą zaletą jest fakt olbrzymiej celności na dalekie dystanse i wysokie obrażenia – jednak mała ładowność magazynka i drastyczne obniżenie obrażeń, jeśli strzelamy bez wycelowania czynią je nieefektywnymi z bliska. Snajperek używają przede wszystkim Szpiedzy, a z tych lżejszych dobry użytek mogą zrobić Adepci i Inżynierowie.

Powszechne


Modliszka
Waga: Niska
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Przeciętne
Celność: B. wysoka
Bez dwóch zdań, najlepsza z niebieskich broni – jako jedyna z nich może być z powodzeniem używana nawet na złocie. We współczynnikach nie dorównuje bardzo rzadkim a tym bardziej unikatowym snajperkom, ale za to jest dużo lżejsza i bardziej pojemna. Mimo to, nie oszukujmy się – z Wdową czy Oszczepem porównania nie wytrzyma.

Rzadkie


Raptor
Waga: Niska
Pojemność: B. wysoka
Szybkostrzelność: B. wysoka
Obrażenia: Niskie
Celność: Przeciętna
Ta broń to nie karabin snajperski – to karabin szturmowy z zamontowana lunetą: szybkostrzelność, brak konieczności celowania i obrażenia jasno wskazują na charakter tej broni. Nijak nie wpływa to jednak na jej przydatność, którą oceniam całkiem wysoko – bardzo Raptora lubię, nawet jeśli przeciętnie sprawdza się na wyższych poziomach trudności.

Siekacz
Waga: Niska
Pojemność: B. wysoka
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Niskie
Celność: Przeciętna
Chyba najgorzej oceniana broń w całej grze. Moim zdaniem nie jest tragiczna, aczkolwiek snajperka strzelająca serią trzech pocisków to pomysł wybitnie nietrafiony. Jeśli już chcemy snajperko-szturmówkę, polecam Raptora.

Żmija
Waga: Niska
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Niskie
Celność: B. wysoka
Karabin idealny do nauki snajpowania – ma w magazynku aż sześć naboi, przez co pudła nie bolą tak bardzo, jak przy karabinach jednostrzałowych. Potem, po nabraniu wprawy, warto wymienić na coś lepszego.

Bardzo rzadkie


Karabin snajperski Zbieraczy
Waga: Przeciętna
Pojemność: Przeciętna (chłodzenie)
Szybkostrzelność: B. wysoka
Obrażenia: Przeciętne
Celność: Wysoka
Jak większość broni Protean/Zbieraczy, broń ta działa na zasadzie lasera i nie wymaga pochłaniaczy ciepła – zwykle nie lubię oręży tego typu, ale ten jest naprawdę sympatyczny. Trzeba jednak pamiętać, że zasięg jego działania jest ograniczony i nie da się nim sprzedawać headshotów przez całą mapę.

Kishok, karabin harpunowy
Waga: Wysoka
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Niska (ładowana)
Obrażenia: Wysokie
Celność: Przeciętna
Bardzo ciekawa broń – nie strzela tradycyjnymi pociskami, tylko małymi harpunami, trafienie którymi powoduje krwawienie i dysrupcję. Trzeba tylko pamiętać o załadowaniu broni przed wystrzałem, bo inaczej pocisk leci dosyć wolno i szybko opada z kursu. Wadą tej broni jest niemożność nadania jej właściwości przebijających, ale za to nie trzeba z niej celować, by zadać pełne obrażenia.

Krysae
Waga: Wysoka
Pojemność: Niska
Szybkostrzelność: Niska
Obrażenia: Wysokie
Celność: Wysoka
Granatnik wśród snajperek. Zły nie jest, ale jeśli ktoś wybiera tę kategorię broni, zwykle chce walić headshot za headshotem, a nie strzelać granatami, nawet jeśli trafieni wrogowie bardzo efektownie się rozpryskują. Uwaga: Kamuflaż taktyczny nie zwiększa obrażeń Krysae, więc broń nie nadaje się dla Szpiegów.

Wdowa
Waga: Wysoka
Pojemność: B. niska
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: Wysokie
Celność: B. wysoka
Jedyna typowa snajperka na złotym poziomie. Naprawdę poważna broń, znakomita do headshotów, chociaż ma tylko jeden nabój w magazynku.

Unikatowe


Czarna Wdowa
Waga: B. wysoka
Pojemność: Przeciętna
Szybkostrzelność: Przeciętna
Obrażenia: B. wysokie
Celność: B. wysoka
Co tu dużo mówić – najlepsza broń w grze. Wysokie obrażenia, aż trzy naboje w magazynku, zadowalająca szybkostrzelność – poezja.

Indra
Waga: Wysoka
Pojemność: B. wysoka
Szybkostrzelność: B. wysoka
Obrażenia: Wysokie
Celność: B. wysoka
Kolejna świetna broń. W przeciwieństwie do większości snajperek, Indra strzela ogniem ciągłym, ale zupełnie nie traci przy tym celności – można z niej pruć jak z karabinu, ale szybciej będzie naciskać spust raz po raz. Polecam, aczkolwiek nie aż tak jak Czarną Wdowę.

Oszczep
Waga: B. wysoka
Pojemność: B. niska
Szybkostrzelność: B. niska (ładowana)
Obrażenia: B. wysokie
Celność: B. wysokie
Broń dla prawdziwych specjalistów. Ma naturalne właściwości przebijające, a celownik pozwala widzieć przez dym i ściany, ale konieczność naciągnięcia (przy czym nie da się tego naciągnięcia „przytrzymać”, broń wystrzeliwuje od razu po uzyskaniu odpowiedniej energii) i tylko jeden nabój w magazynku sprawiają, że każdy strzał musi być przynajmniej celny – zmarnować pocisk z Oszczepa to jak upuścić ostatnią pajdę chleba do gnojówki.

Waleczny
Waga: Niska
Pojemność: Wysoka
Szybkostrzelność: Wysoka
Obrażenia: Przeciętne
Celność: B. wysoka
Rozwinięcie idei Żmii, o której mam nadzieję nikt nie zapomniał poprzez zachwyty nad Czarną Wdową. Waleczny jest przede wszystkim bronią bardzo szybką, przez co nawet mimo że nie dorównuje konkurencji obrażeniami, wciąż stanowi poważnego kandydata na główny oręż, zwłaszcza jeśli nie czujesz się jeszcze zbyt pewnie w tej kategorii broni (ma trzy pociski w magazynku).

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *