Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Maszyniści


Dodał dnia 25.07.2016 do Mass Effect. Brak komentarzy.

Siły maszynistów stanowią dwie rasy pochodzące z Rannocha: quarianie i gethy. Są oni ekspertami od techniki, dysponując różnymi mocami technologicznymi i często nieco silniejszymi tarczami, ale za to są bezradni w dziedzinie biotyki (dla gethów jako syntetyków jest ona nieosiągalna, z kolei quarianie przez niską odporność raczej nie dadzą sobie wszczepić wzmacniacza).


Gethy

  • Tarcze 750/1000 (tylko żołnierz), Zdrowie 250.
  • Moce pasywne: SI sieciowa (niska premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do obrażeń broni gethów, przeciętna premia do mocy, przeciętna premia do udźwigu), Zaawansowany osprzęt (dodatkowa premia do regeneracji tarcz).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Puls tarczy. Atak ten zużywa tarcze, ale jest obszarowy i można go powtarzać raz po raz, aż do wyczerpania zasilania.
  • Mobilność: Przewrót bojowy, Nie mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Geth inżynier

Moce aktywowane: Tryb łowcy, Przeciążenie, Wieżyczka gethów.

Komentarz: Niezbyt silna postać. Przeciążenie to co prawda świetna moc, ale wieżyczka gethów jest wyjątkowo słaba, a tryb łowcy praktycznie nas oślepia (przynajmniej mnie). W związku z tym raczej nie polecam.

Geth szpieg

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Tryb łowcy, Mina zbliżeniowa.

Komentarz: To z kolei całkiem wprawny szpieg. Mina zbliżeniowa jest całkiem przydatna, a rezygnacja z trybu łowcy pozwoli szybko rozwinąć moce pasywne.

Geth żołnierz

Moce aktywowane: Umocnienie, Tryb łowcy, Płomiennik.

Komentarz: Postać wyraźnie oparta na pyro gethów. Płomiennik pozwala jej zadawać wysokie obrażenia, a umocnienie pomoże na przeciętną wytrzymałość. Szkoda tylko, że brak jej mocy pozwalających zabijać na odległość.

Juggernaut gethów

  • Tarcze 2000, Zdrowie 1000.
  • Moce pasywne: Juggernaut gethów (przeciętna premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, dodatkowa premia do zapasu amunicji, wysoka premia do udźwigu), Wzmocniona platforma (podwyższona premia do zdrowia i tarcz).
  • Szybki atak wręcz: Puls energetyczny. Atak obszarowy.
  • Silny atak wręcz: Chwyt elektryczny. Atak ten unieruchamiania nieopancerzonych przeciwników, a ponadto wysysa energię z syntetyków i tarcz, przywracając je juggernautowi.
  • Mobilność: Bardzo niska prędkość poruszania się, Brak biegu, Brak przewrotu bojowego, Nie może chować się za osłonami.

Juggernaut gethów

Moce aktywowane: Impuls oblężniczy, Tarcza Hex, Wieżyczka gethów.

Komentarz: Najbardziej oryginalna postać w grze, ale należy do moich zdecydowanie najmniej ulubionych. Porusza się wolniej od żółwia i nie może chować się za osłonami, a to sprawia, że jej wysokie tarcze i zdrowie często okazują się niewystarczające. Ma co prawda kilka niezaprzeczalnych zalet, jak znakomity atak wręcz (zwłaszcza przeciwko gethom) czy świetny impuls oblężniczy, ale dla mnie to stanowczo za mało. Na dodatek tłumacze moim zdaniem dali ciała nie nazywając go kolosem gethów, a jego mocy – sześcienną tarczą.


Quarianie

  • Tarcze 600/500 (tylko snajper), Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Quariański obrońca (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu; dla snajpera jak wyżej, ale wysoka premia do obrażeń broni), Sprawność (standardowa).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Kobieta szpieg – omni-ostrze dysrupcyjne; Pozostali – omni-ostrze zapalające.
  • Mobilność: Przewrót bojowy, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Quarianka inżynier

Moce aktywowane: Wieżyczka strażnicza, Spalenie, Kriowybuch.

Komentarz: Jedna z najbardziej standarowych inżynierów – wszystkie jej moce pochodzą od Sheparda tej klasy. Znakomicie sprawdza się na niskich poziomach trudności, ale już nieco gorzej na wyższych, kiedy nie ma zbyt wielu dobrych celów dla mocy zamrażających. Ogólnie – można zagrać.

Quarianka szpieg

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Sabotaż, Granat przylepny.

Komentarz: Jeśli chcesz szybko skończyć wyzwania polegająca na zdobywaniu punktów określoną bronią – oto postać dla Ciebie! Jej moce są bardzo słabe i przez większość czasu leżą odłogiem, a to przecież właśnie moce tworzą dobrą postać – wszak oręż jest taki sam dla wszystkich. Szkoda.

Quarianin inżynier

Moce aktywowane: Skan taktyczny, Spalenie, Granat łukowy.

Komentarz: Jeden z fajniejszych bohaterów, a wszystko to przez znakomity granat łukowy – zdecydowanie najlepszy ze wszystkich mocy tego typu. Spalenie też jest niczego sobie, za to skan to przede wszystkim ciekawostka. Szkoda, że tak mało różni się od bratniego szpiega.

Quariański szpieg

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Skan taktyczny, Granat łukowy.

Komentarz: Jak w przypadku wszystkich postaci z Rebelii, bohater strasznie podobny do swojego współziomka. W tym wypadku to ten jest chyba silniejszym z pary, jako że kamuflaż taktyczny jest bardziej przydatny niż spalenie, a przy tym używanie granatu nie powoduje jego zakończenia – można więc biegać po całej mapie i porażać wrogów bez większych konsekwencji, oczywiście dopóki nie skończą się granaty.

Quariański snajper (żołnierz)

Moce aktywowane: Strzelec wyborowy, Skan taktyczny, Sabotaż.

Komentarz: Jak na żołnierza, bardzo niestandardowy, gdyż tylko jedna z jego mocy jest bojowa, pozostałe to zdolności technologiczne. Żadna z nich nie jest jednak specjalnie przydatna, więc lepiej wybrać któregoś z pozostałych wojaków. Warto zauważyć, że chociaż snajper ma niższe tarcze niż inni quarianie, zadaje bronią większe obrażenia.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 *