Siły Rady stanowią rasy, które od setek lat tworzą ciało zarządzające galaktyką: asari, turianie i salarianie. Wszystkie te gatunki pracują dla wspólnego dobra, mimo że każdy z nich jest zupełnie inny: turianie to znakomici strzelcy, salarianie celują w technologii, a asari dochodzą do perfekcji jako biotycy.
Asari
- Bariery 500/600 (tylko egzekutorka), Zdrowie 500.
- Moce pasywne: Egzekutorka/Walkiria/Łowczyni (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu lub przeciętna premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do czasu trwania mocy i przeciętna premia do udźwigu w przypadku egzekutorki), Sprawność (standardowa).
- Szybki atak wręcz: Standardowy.
- Silny atak wręcz: Biotyczny wybuch. Atak obszarowy, odrzucający przeciwników; wykonywany kosztem paru punktów bariery i chwilowego zmęczenia.
- Mobilność: Biotyczny ślizg (szybki przewrót bojowy, wykonywany kosztem paru punktów bariery), Mogą przemykać pomiędzy osłonami.
Adeptka asari
Moce aktywowane: Zastój, Odkształcenie, Rzut.
Komentarz: Adeptka znakomicie radząca sobie na dalekie dystanse. Odkształcenie i rzut umożliwiają tworzenie potężnych eksplozji biotycznych, a zastój pomoże przytrzymać wroga dla celów śmiercionośnego strzału w głowę. Równie dobra opcja jak adept ludzki, chociaż gorzej radząca sobie z grupami przeciwników.
Szturmowczyni asari
Moce aktywowane: Szarża biotyczna, Zastój, Granat podnoszący.
Komentarz: Bardzo uniwersalny szturmowiec. Co prawda nie walczy na bliskim dystansie tak dobrze jak człowiek, ale jest za to bardziej uniwersalna. No i zastój sprawia, że żaden Duch nie będzie jej straszny.
Egzekutorka asari (adeptka)
Moce aktywowane: Biotyczna sfera, Przyciągnięcie, Spustoszenie.
Komentarz: Dość oryginalna postać. Spustoszenie pozwoli jej uzyskać redukcję obrażeń, a biotyczna sfera (dostępna tylko dla niej) jeszcze zwiększy ten efekt i ochroni także sojuszników (mimo to, nie ma co mieć nadziei, że umożliwi przetrwanie zmasowanego ataku). Niestety, gorzej radzi sobie z syntetykami, na których działanie spustoszenia jest ograniczone.
Walkiria asari
Moce aktywowane: Pancerz technologiczny, Pole unicestwienia, Odkształcenie.
Komentarz: Bardzo fajna postać do grania. Dzięki pancerzowi technologicznemu jest wytrzymalsza od np. furii N7, dzieląc z nią niebezpieczny, polegający na walce na bliskim zasięgu styl walki. Warto sprawdzić.
Łowczyni asari
Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Ciemny kanał Odkształceni.
Komentarz: Najbardziej oryginalna szpieżka w grze. W przeciwieństwie do pozostałych opiera się na biotyce, nie technologii, a przy tym jej kamuflaż nie zwiększa obrażeń od broni, tylko wyłącznie od mocy i ataków wręcz (za to zapewniana premia jest znacząco wyższa). Nie jest zła, ale wolę bardziej klasycznych przedstawicieli tej klasy.
Salarianie
- Tarcze 600, Zdrowie 500.
- Moce pasywne: Salariański agent (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Sprawność (standardowa).
- Szybki atak wręcz: Standardowy.
- Silny atak wręcz: Inżynier – zapalające omni-ostrze; Szpieg – dysrupcyjne omni-ostrze.
- Mobilność: Przewrót bojowy, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.
Salariański inżynier
Moce aktywowane: Przynęta, Spalenie, Wyssanie energii.
Komentarz: Inżynier znakomity w defensywnym stylu gry: przynęta odwraca od niego uwagę, a on sam przywraca swoje tarcze wyssaniem energii. Jako że jednocześnie wciąż jest całkiem niezły w ofensywie, zasługuje na wysoką ocenę.
Salariański szpieg
Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Wyssanie energii, Mina zbliżeniowa.
Komentarz: Pierwsza postać, którą grałem w multi „Mass Effect 3” jeszcze w demie, wypadła mi ze startowego pakietu. Wciąż mam do niej spory sentyment, jednak nie tylko dlatego wysoko ją cenię – szpieg, który może przywracać własne tarcze to znakomita sprawa i pokazuje, jaka to szkoda, że salarianie jako jedyna rasa nie doczekała się w dodatkach żadnego nowego przedstawiciela.
Turianie
- Tarcze 750, Zdrowie 500.
- Moce pasywne: Turiański weteran (wysoka premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, podwyższona premia do udźwigu), Sprawność (podwyższona premia do zdrowia i tarcz).
- Szybki atak wręcz: Standardowy.
- Silny atak wręcz: Podwójne omni-ostrze.
- Mobilność: Brak przewrotu bojowego, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.
Turiański żołnierz
Moce aktywowane: Strzelec wyborowy, Strzał wstrząsowy, Mina zbliżeniowa.
Komentarz: Chyba najgorszy podstawowy żołnierz. Strzelec wyborowy może przypływowi adrenaliny czyścić buty, ale przynajmniej obie moce ofensywne są niczego sobie. Nieco podwyższone tarcze także są w cenie.
Turiański strażnik
Moce aktywowane: Pancerz technologiczny, Przeciążenie, Odkształcenie.
Komentarz: Jeden z wbrew oczekiwaniom nielicznych czystych, techniczno-biotycznych strażników. Idealnie poradziłby sobie na trudnych poziomach w „Mass Effect 2”, ale i w trójce jest niczego sobie, zwłaszcza dla fanów klasyki.
Turiańscy legioniści
- Tarcze 750, Zdrowie 500.
- Moce pasywne: Legion Armigerów (podwyższona premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, podwyższona premia do udźwigu), Sprawność (podwyższona premia do zdrowia i tarcz).
- Szybki atak wręcz: Standardowy.
- Silny atak wręcz: Powietrzne omni-ostrze (odrzuca cel).
- Mobilność: Plecak odrzutowy, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.
Turiański dewastator (żołnierz)
Moce aktywowane: Uderzenie dewawstatora, Kriowybuch, Pakiet stymulantów.
Komentarz: Ciekawe połączenie żołnierza i szturmowca (uderzenie dewastatora) ze szczyptą inżyniera (kriowybuch). Dobrze radzi sobie na polu bitwy, ale sam wolę klasycznego szturmowca. Chociaż z drugiej strony, ten kapitalny pakiet stymulantów…
Turiański zwid (szpieg)
Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Przeciążenie, Pakiet stymulantów.
Komentarz: Bez dwóch zdań najlepsza postać w grze. Reprezentuje najbardziej przydatną klasę, a do tego posiada znakomitą moc ofensywną i potrafi sama się leczyć. Idealna do zdobywania wyzwania Samotnego wilka.
Turiański sabotażysta (inżynier)
Moce aktywowane: Wieżyczka strażnicza, Sabotaż, Granat naprowadzany.
Komentarz: Jedyny turiański legionista bez pakietu stymulantów. Pozbawiony tej przewagi i wyposażony w bardzo przeciętne moce raczej nie zrobi wielkiej kariery na polu bitwy.
Turiańska kobieta – szturmowczyni kabały
- Bariery 750, Zdrowie 500.
- Moce pasywne: Turiański weteran (wysoka premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, podwyższona premia do udźwigu), Rękawice jadowe (jak Sprawność z podwyższoną premią do zdrowia i tarcz).
- Szybki atak wręcz: Rękawice jadowe. 70% obrażeń jest zadawanych natychmiast, a 30% przez truciznę w trakcie następnych 5 sekund.
- Silny atak wręcz: Rękawice jadowe połączone z teleportacją za plecy celu. 70% obrażeń jest zadawanych natychmiast, a 30% przez truciznę w trakcie następnych 5 sekund.
- Mobilność: Teleportacja, Może przemykać pomiędzy osłonami.
Szturmowczyni kabały
Moce aktywowane: Zatruty cios, Zatrute ostrza, Skupienie biotyczne.
Komentarz: Kolejna bardzo oryginalna postać z Dnia Sądu. Wybiera się ja właściwie wyłącznie ze względu na paraliżujące właściwości Zatrutych ostrz (i ewentualnie, po odpowiednim rozwinięciu na 6. stopniu, Zatrutego ciosu), bo zasadniczo jest moim zdaniem słabsza i na pewno trudniejsza w obsłudze od pozostałych szturmowców.
Opinie