Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura

TESGIR
Najlepsze miejsce dla fanów fantastyki

Przymierze


Dodał dnia 25.07.2016 do Mass Effect (seria). Brak komentarzy.

Przymierze reprezentuje ludzkie siły w galaktyce. Czy to zwykli żołnierze, czy elitarni komandosi N7, przedstawiciele naszej rasy są zróżnicowani i na ogół bardzo dobrze realizują założenia poszczególnych klas. Warto zauważyć, że podstawowi ludzie to jedyny gatunek, podczas gry którym możemy wybrać płeć swojego bohatera.


Ludzie

  • Tarcze/Bariery 500, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Wyszkolenie Przymierza (przeciętna premia do obrażeń broni, przeciętna premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Sprawność (standardowa).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Standardowy dla klasy.
  • Mobilność: Przewrót bojowy, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Ludzki żołnierz

Moce aktywowane: Przypływ adrenaliny, Strzał wstrząsowy, Granat odłamkowy.

Komentarz: Idealne przełożenie singlowego żołnierza na multi. Jest to jeden z bardziej ofensywnych buildów tej klasy (głównie dzięki znakomitemu przypływowi adrenaliny), ale za to także jeden z najbardziej delikatnych, więc raczej nie sprawdzi się w wojnie obronnej.

Ludzki inżynier

Moce aktywowane: Sonda bojowa, Spalenie, Przeciążenie.

Komentarz: Bardzo uniwersalny zestaw, potrafiący zadać wysokie obrażenia każdemu przeciwnikowi, niezależnie od jego typu i osłon. Warto zdecydować, czy zupełnie zrezygnować z sondy bojowej, czy też jak najszybciej rozwinąć ją na maksa – inne opcje są wyjątkowo nieefektywne.

Ludzki adept

Moce aktywowane: Osobliwość, Odkształcenie, Fala uderzniowa.

Komentarz: Dobra i niszczycielska postać. Bardzo łatwo tworzyć jej eksplozje biotyczne, a przy tym może zdecydować, czy woli walczyć na dalekie (osobliwość + odkształcenie) czy bliskie (odkształcenie + fala uderzeniowa) dystanse.

Ludzki strażnik

Moce aktywowane: Pancerz technologiczny, Odkształcenie, Rzut.

Komentarz: Rozczarowująca postać, gdyż zamiast łączyć technikę z biotyką jest dość ubogim, acz wytrzymałym adeptem. Mimo to gra się nią całkiem przyjemnie, aczkolwiek niesmak pozostaje.

Ludzki szpieg

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Kriowybuch, Granat przylepny

Komentarz: Jedyna ludzka postać posiadająca moc, której nie ma Shepard tej klasy w singlu. Raczej dość słaba, chociaż kriowybuch ułatwia oddanie celnego strzału w głowę, o ile oczywiście cel nie ma żadnych osłon.

Ludzki szturmowiec

Moce aktywowane: Szarża biotyczna, Fala uderzeniowa, Nova.

Komentarz: Najpopularniejsza swego czasu postać na serwerach, aczkolwiek później jej gwiazda znaczącą przygasła. Kombo szarża biotyczna + nova sprawia, że nikt nie walczy w bliskim dystansie tak jak ona, ale z drugiej strony taki styl walki jest bardzo ryzykowany i często kończy się śmiercią, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności.


Komandosi N7

  • Tarcze/Bariery zależnie od klasy, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Zależnie od klasy.
  • Szybki atak wręcz: Zależnie od klasy.
  • Silny atak wręcz: Zależnie od klasy.
  • Mobilność: Zależnie od klasy.

Niszczyciel N7 (żołnierz)

Tarcze 1000, Zdrowie 500.

Moce aktywowane: Tryb dewastatora, Wyrzutnia rakiet Jastrząb, Granaty odłamkowe.

Moce pasywne: Kombinezon bojowy T5-V (przeciętna premia do obrażeń broni, przeciętna premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Wewnętrzne systemy T5-V (standardowa Sprawność).

Szybki atak wręcz: Omni-kosa. Jak pojedyncze omni-ostrze, ale nie blokuje się na celu.

Silny atak wręcz: Bojowe stąpnięcie. Jak silny atak asari, ale nie powoduje zużycia tarcz ani chwilowego zmęczenia.

Mobilność: Niska prędkość poruszania się, Uskok jedynie na boki (tryb dewastatora uniemożliwia), Nie może przemykać pomiędzy osłonami.

Komentarz: Niszczyciel to ogólnie rzecz biorąc nie jest postać – to chodząca forteca. Ciężki pancerz, wystrzeliwane z naramiennika rakiety oraz wbudowany granatnik to argumenty, obok których nie można przejść obojętnie. Niska prędkość poruszania się w ogóle tutaj nie przeszkadza, a niszczyciel to dla mnie przede wszystkim miła odmiana od bardziej klasycznych bohaterów.

Burzyciel N7 (inżynier)

Tarcze 600, Zdrowie 500.

Moce aktywowane: Pylon zaopatrzenia, Granat łukowy, Granat naprowadzany.

Moce pasywne: Burzyciel N7 (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, dodatkowa premia do liczby granatów), Sprawność (standardowa).

Szybki atak wręcz: Standardowy.

Silny atak wręcz: Wybuchowe omni-ostrze. Atak odpychający, może zranić kilku przeciwników.

Mobilność: Przewrót bojowy, Może przemykać pomiędzy osłonami.

Komentarz: Postać bardzo nastawiona na granaty i ataki obszarowe – i to całkiem fajne granaty, bo łukowe są najlepsze w grze, a naprowadzane służą jako moc używana na potężnych, samotnych przeciwników. Z pylona zaopatrzenia można w zasadzie zrezygnować, nie stanowi istotnego wsparcia.

Furia N7 (adept)

Bariery 500, Zdrowie 500.

Moce aktywowane: Pole unicestwienia, Ciemny kanał, Rzut.

Moce pasywne: Furia N7 (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Sprawność (standardowa).

Szybki atak wręcz: Sztuki walki.

Silny atak wręcz: Kierowany wybuch biotyczny. Jak silny atak asari, ale umożliwia wcześniejszą teleportację w pobliże przeciwnika.

Mobilność: Teleportacja, Może przemykać pomiędzy osłonami.

Komentarz: Dość ciekawy adept. Furią można zasadniczo grać na dwa sposoby: albo trzymać się z tyłu i używać ciemnego kanału + rzutu, albo postawić na walkę na bliskim dystansie i kombinacje pole unicestwienia + rzut – obie te metody są równie satysfakcjonujące i obie dobrze pokazuję potęgę tej bohaterki.

Paladyn N7 (strażnik)

Tarcze 750, Zdrowie 500.

Moce aktywowane: Natychmiastowe zamrożenie, Spalenie, Wyssanie energii.

Moce pasywne: Paladyn N7 (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Mistrzostwo tarczy (jak standardowa Sprawność, ale od 5. stopnia ulepsza omni-tarczę zamiast zdrowia i tarcz postaci).

Szybki atak wręcz: Grzmotnięcie omni-tarczą. Atak odrzucający.

Silny atak wręcz: Postawienie omni-tarczy. Omni-tarcza dysponuje określoną wytrzymałością, a po jej wyczerpaniu ulega zniszczeniu. Postać z postawioną omni-tarczą może się jedynie obracać i wykonać szybki atak wręcz – druga z tych akcji niszczy tarczę.

Mobilność: Przewrót bojowy, Może przemykać pomiędzy osłonami.

Komentarz: Pod względem mocy paladyn to typowy inżynier, wyposażony w moce zadające wszelkie rodzaje obrażeń technologicznych – od zimna, ognia i błyskawic elektryczności. Jednakże, omni-tarcza pokazuje, że istotnie mamy do czynienia ze strażnikiem, nawet jeśli sama w sobie stanowi bardziej ciekawostkę niż faktyczne wsparcie w czasie bitwy.

Cień N7 (szpieg)

Tarcze 500, Zdrowie 500.

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Elektryczne cięcie, Atak z ukrycia.

Moce pasywne: Cień N7 (przeciętna premia do obrażeń broni, przeciętna premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Mistrzostwo miecza (jak standardowa Sprawność, ale na 6. stopniu ulepsza miecz zamiast wzmacniać postać).

Szybki atak wręcz: Jednocząsteczkowe ostrze.

Silny atak wręcz: Cięcie mieczem. Przeciwnik zabity tym atakiem ulega dekapitacji.

Mobilność: Akrobatyka, Może przemykać pomiędzy osłonami.

Komentarz: Jedna z najgorszych postaci w grze. Nie to, że jest słaba, o nie, wręcz przeciwnie – bug sprawia, że obie jej moce ofensywne korzystają zarówno z ulepszeń obrażeń mocy, jak i ulepszeń obrażeń ataków wręcz, przez co ma nieuczciwą przewagę nad innymi bohaterami. Szkoda, bo w założeniach jest całkiem fajna.

Pogromca N7 (szturmowiec)

Bariery 500, Zdrowie 500.

Moce aktywowane: Szarża biotyczna, Biotyczne cięcie, Dysruptor fazowy.

Moce pasywne: Pogromca N7 (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Sprawność (standardowa).

Szybki atak wręcz: Jednocząsteczkowe ostrze.

Silny atak wręcz: Cięcie mieczem. Przeciwnik zabity tym atakiem ulega dekapitacji.

Mobilność: Teleportacja, Może przemykać pomiędzy osłonami.

Komentarz: Ze wszystkich klas N7, tą zawsze mi się grało najgorzej. W teorii nie jest zła, ale w praktyce nigdy nam nie wiedzieć czemu nie wychodziło. Jeśli się dogadacie, na pewno spędzicie ze sobą miłe chwile.


Mechy

  • Tarcze 750, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Oswobodzona SI (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Moduł sprawności (jak standardowa Sprawność).
  • Szybki atak wręcz: Sztuki walki.
  • Silny atak wręcz: Omni-ostrze krio.
  • Mobilność: Akrobatyka, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Jednostka infiltracyjna Przymierza (szpieg)

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Natychmiastowe zamrożenie, Matryca naprawcza.

Komentarz: Postać nazywana pieszczotliwie sexbotem, przy której twórcy naprawdę przesadzili – moc umożliwiająca samoożywienie to naprawdę przegięcie i nie wiem, dlaczego nie dano jej po prostu Matrycy obronnej z singla. Szkoda, bo szpieg nastawiony na strzelby to ciekawy pomysł i nie trzeba było go psuć zanadto zwiększając jego potęgę.

Komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 *