Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura

TESGIR
Najlepsze miejsce dla fanów fantastyki

Rada


Dodał dnia 25.07.2016 do Mass Effect (seria). Brak komentarzy.

Siły Rady stanowią rasy, które od setek lat tworzą ciało zarządzające galaktyką: asari, turianie i salarianie. Wszystkie te gatunki pracują dla wspólnego dobra, mimo że każdy z nich jest zupełnie inny: turianie to znakomici strzelcy, salarianie celują w technologii, a asari dochodzą do perfekcji jako biotycy.


Asari

  • Bariery 500/600 (tylko egzekutorka), Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Egzekutorka/Walkiria/Łowczyni (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu lub przeciętna premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do czasu trwania mocy i przeciętna premia do udźwigu w przypadku egzekutorki), Sprawność (standardowa).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Biotyczny wybuch. Atak obszarowy, odrzucający przeciwników; wykonywany kosztem paru punktów bariery i chwilowego zmęczenia.
  • Mobilność: Biotyczny ślizg (szybki przewrót bojowy, wykonywany kosztem paru punktów bariery), Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Adeptka asari

Moce aktywowane: Zastój, Odkształcenie, Rzut.

Komentarz: Adeptka znakomicie radząca sobie na dalekie dystanse. Odkształcenie i rzut umożliwiają tworzenie potężnych eksplozji biotycznych, a zastój pomoże przytrzymać wroga dla celów śmiercionośnego strzału w głowę. Równie dobra opcja jak adept ludzki, chociaż gorzej radząca sobie z grupami przeciwników.

Szturmowczyni asari

Moce aktywowane: Szarża biotyczna, Zastój, Granat podnoszący.

Komentarz: Bardzo uniwersalny szturmowiec. Co prawda nie walczy na bliskim dystansie tak dobrze jak człowiek, ale jest za to bardziej uniwersalna. No i zastój sprawia, że żaden Duch nie będzie jej straszny.

Egzekutorka asari (adeptka)

Moce aktywowane: Biotyczna sfera, Przyciągnięcie, Spustoszenie.

Komentarz: Dość oryginalna postać. Spustoszenie pozwoli jej uzyskać redukcję obrażeń, a biotyczna sfera (dostępna tylko dla niej) jeszcze zwiększy ten efekt i ochroni także sojuszników (mimo to, nie ma co mieć nadziei, że umożliwi przetrwanie zmasowanego ataku). Niestety, gorzej radzi sobie z syntetykami, na których działanie spustoszenia jest ograniczone.

Walkiria asari

Moce aktywowane: Pancerz technologiczny, Pole unicestwienia, Odkształcenie.

Komentarz: Bardzo fajna postać do grania. Dzięki pancerzowi technologicznemu jest wytrzymalsza od np. furii N7, dzieląc z nią niebezpieczny, polegający na walce na bliskim zasięgu styl walki. Warto sprawdzić.

Łowczyni asari

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Ciemny kanał Odkształceni.

Komentarz: Najbardziej oryginalna szpieżka w grze. W przeciwieństwie do pozostałych opiera się na biotyce, nie technologii, a przy tym jej kamuflaż nie zwiększa obrażeń od broni, tylko wyłącznie od mocy i ataków wręcz (za to zapewniana premia jest znacząco wyższa). Nie jest zła, ale wolę bardziej klasycznych przedstawicieli tej klasy.


Salarianie

  • Tarcze 600, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Salariański agent (niska premia do obrażeń broni, wysoka premia do obrażeń mocy, przeciętna premia do udźwigu), Sprawność (standardowa).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Inżynier – zapalające omni-ostrze; Szpieg – dysrupcyjne omni-ostrze.
  • Mobilność: Przewrót bojowy, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Salariański inżynier

Moce aktywowane: Przynęta, Spalenie, Wyssanie energii.

Komentarz: Inżynier znakomity w defensywnym stylu gry: przynęta odwraca od niego uwagę, a on sam przywraca swoje tarcze wyssaniem energii. Jako że jednocześnie wciąż jest całkiem niezły w ofensywie, zasługuje na wysoką ocenę.

Salariański szpieg

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Wyssanie energii, Mina zbliżeniowa.

Komentarz: Pierwsza postać, którą grałem w multi „Mass Effect 3” jeszcze w demie, wypadła mi ze startowego pakietu. Wciąż mam do niej spory sentyment, jednak nie tylko dlatego wysoko ją cenię – szpieg, który może przywracać własne tarcze to znakomita sprawa i pokazuje, jaka to szkoda, że salarianie jako jedyna rasa nie doczekała się w dodatkach żadnego nowego przedstawiciela.


Turianie

  • Tarcze 750, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Turiański weteran (wysoka premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, podwyższona premia do udźwigu), Sprawność (podwyższona premia do zdrowia i tarcz).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Podwójne omni-ostrze.
  • Mobilność: Brak przewrotu bojowego, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Turiański żołnierz

Moce aktywowane: Strzelec wyborowy, Strzał wstrząsowy, Mina zbliżeniowa.

Komentarz: Chyba najgorszy podstawowy żołnierz. Strzelec wyborowy może przypływowi adrenaliny czyścić buty, ale przynajmniej obie moce ofensywne są niczego sobie. Nieco podwyższone tarcze także są w cenie.

Turiański strażnik

Moce aktywowane: Pancerz technologiczny, Przeciążenie, Odkształcenie.

Komentarz: Jeden z wbrew oczekiwaniom nielicznych czystych, techniczno-biotycznych strażników. Idealnie poradziłby sobie na trudnych poziomach w „Mass Effect 2”, ale i w trójce jest niczego sobie, zwłaszcza dla fanów klasyki.

Turiańscy legioniści

  • Tarcze 750, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Legion Armigerów (podwyższona premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, podwyższona premia do udźwigu), Sprawność (podwyższona premia do zdrowia i tarcz).
  • Szybki atak wręcz: Standardowy.
  • Silny atak wręcz: Powietrzne omni-ostrze (odrzuca cel).
  • Mobilność: Plecak odrzutowy, Mogą przemykać pomiędzy osłonami.

Turiański dewastator (żołnierz)

Moce aktywowane: Uderzenie dewawstatora, Kriowybuch, Pakiet stymulantów.

Komentarz: Ciekawe połączenie żołnierza i szturmowca (uderzenie dewastatora) ze szczyptą inżyniera (kriowybuch). Dobrze radzi sobie na polu bitwy, ale sam wolę klasycznego szturmowca. Chociaż z drugiej strony, ten kapitalny pakiet stymulantów…

Turiański zwid (szpieg)

Moce aktywowane: Kamuflaż taktyczny, Przeciążenie, Pakiet stymulantów.

Komentarz: Bez dwóch zdań najlepsza postać w grze. Reprezentuje najbardziej przydatną klasę, a do tego posiada znakomitą moc ofensywną i potrafi sama się leczyć. Idealna do zdobywania wyzwania Samotnego wilka.

Turiański sabotażysta (inżynier)

Moce aktywowane: Wieżyczka strażnicza, Sabotaż, Granat naprowadzany.

Komentarz: Jedyny turiański legionista bez pakietu stymulantów. Pozbawiony tej przewagi i wyposażony w bardzo przeciętne moce raczej nie zrobi wielkiej kariery na polu bitwy.

Turiańska kobieta – szturmowczyni kabały

  • Bariery 750, Zdrowie 500.
  • Moce pasywne: Turiański weteran (wysoka premia do obrażeń broni, dodatkowa premia do stabilności broni, podwyższona premia do udźwigu), Rękawice jadowe (jak Sprawność z podwyższoną premią do zdrowia i tarcz).
  • Szybki atak wręcz: Rękawice jadowe. 70% obrażeń jest zadawanych natychmiast, a 30% przez truciznę w trakcie następnych 5 sekund.
  • Silny atak wręcz: Rękawice jadowe połączone z teleportacją za plecy celu. 70% obrażeń jest zadawanych natychmiast, a 30% przez truciznę w trakcie następnych 5 sekund.
  • Mobilność: Teleportacja, Może przemykać pomiędzy osłonami.

Szturmowczyni kabały

Moce aktywowane: Zatruty cios, Zatrute ostrza, Skupienie biotyczne.

Komentarz: Kolejna bardzo oryginalna postać z Dnia Sądu. Wybiera się ja właściwie wyłącznie ze względu na paraliżujące właściwości Zatrutych ostrz (i ewentualnie, po odpowiednim rozwinięciu na 6. stopniu, Zatrutego ciosu), bo zasadniczo jest moim zdaniem słabsza i na pewno trudniejsza w obsłudze od pozostałych szturmowców.

Komentarze


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 *