Pokłady


Gry komputerowe

Gry towarzyskie

Kultura


TESGIR
Najlepsze miejsce
dla fanów fantastyki

T E S G I R
N a j l e p s z e m i e j s c e d l a f a n ó w f a n t a s t y k i

Sztylety


Dodał dnia 07.10.2020 do Wizardry 8. Brak komentarzy.

Sztylety są jedyną grupą broni, z której wszystkich egzemplarzy można używać w lewej ręce – z tego względu są one praktycznie konieczne dla wszystkich, którzy chcą walczyć dwiema broniami. Szybkie i celne, zadają wyłącznie pchnięcia, przez co są ulubioną bronią Łotrzyków (cios w plecy). Jeśli chodzi o wady, należy wskazać na przeciętne w najlepszym razie obrażenia.

Użytkowanie: Jednoręczna broń podstawowa/dodatkowa o krótkim zasięgu dla Woj/Lor/Wal/Łow/Łot/Wyn/Bar (także Duszka).

Sztylet
Obrażenia 1 – 4; Trafienie +0; Inicjatywa +4.
Użytkowanie: Także dla Sam/Nin/Alc/Psi/Mag.
Lokalizacja: Startowa broń Łotrzyka i Duszka, występuje także losowo i w sklepach.
Komentarz: Zwykły sztylet, jak najszybciej do wymiany. Jest wymagany do otwarcia jednego z Retro-Lochów, więc jeden egzemplarz trzeba zachować/zakupić.

Mizerykordia
Obrażenia 1 – 5; Trafienie +0; Inicjatywa +3.
Lokalizacja: Startowa broń Lorda, występuje także losowo i w sklepach; jeden egzemplarz jest ukryty w kuchni w Klasztorze.
Komentarz: Odrobinę wyższe obrażenia, odrobinę niższa inicjatywa – i tyle.

Baselard
Obrażenia 1 – 7; Trafienie +0; Inicjatywa +2.
Lokalizacja: Sklep Antone’a.
Komentarz: Śmieszny sztylet, bo wygląda jak miecz. Można go kupić wyłącznie w jednym miejscu w grze, a że statystyki ma przeciętne, nie warto tego robić – tym bardziej, że niedaleko znajdziemy Puginał.

Puginał
Obrażenia 1 – 8; Trafienie +1; Inicjatywa +2.
Lokalizacja: Występuje losowo i w sklepach (Antone, Ramol, Kunar). Ponadto, jeden egzemplarz jest ukryty w rozbitym statku w Arnice.
Komentarz: Całkiem porządny sztylet, jego obrażenia są już całkiem konkretne. Jeśli nie chcemy Zatrutego sztyletu ze względu na klątwę, Puginał będzie dobrym zastępstwem.

Dwusztychowy sztylet
Obrażenia 1 – 4 (jeden dodatkowy zamach); Trafienie +1; Inicjatywa +4.
Użytkowanie: Także dla Sam/Nin/Alc/Psi/Mag.
Lokalizacja: Występuje losowo i w sklepie Ramola.
Komentarz: Dobry sztylet do nauki umiejętności – dwa pchnięcia to dwa razy więcej praktyki. Jednak jako że poza tym ma statystyki zwykłego Sztyletu, może okazać się po prostu za słaby.

Sztylecik
Obrażenia 3 – 7; Trafienie +2; Inicjatywa +6.
Efekty: Przy trafieniu – zabójstwo 10%.
Lokalizacja: Występuje losowo i w sklepie Ramola.
Komentarz: Jeden z najlepszych sztyletów w grze; celny, szybki i przede wszystkim zabójczy. Jeśli klątwa powstrzymuje nas przed wyposażeniem Zatrutego sztyletu czy Sztyletu złodziei, Sztylecik będzie w sam raz.

Zatruty sztylet
Obrażenia 4 – 8; Trafienie +0; Inicjatywa +4.
Efekty: Przy trafieniu – trucizna (siła 1) 50%.
Użytkowanie: Także dla Sam/Nin/Alc/Psi/Mag. Przeklęty.
Lokalizacja: Występuje losowo i w sklepach (Antone, Ramol).
Komentarz: Świetny sztylet, na dodatek do kupienia już w Arnice – jeśli tylko nie przeszkadza nam przekleństwo, będziemy zadowoleni. Efekt trucizny dodany tylko dla szpanu, bo obrażenia zadaje żadne.

Sztylet złodziei
Obrażenia 5 – 14; Trafienie +2; Inicjatywa +3.
Efekty: Przy trafieniu – trucizna (siła 2) 20%, zabójstwo 5%.
Premie/kary: Zamki i pułapki +10.
Użytkowanie: Tylko dla łotrzyka. Przeklęty.
Lokalizacja: Występuje losowo i w sklepach (Antone, Don Barlone, Ramol).
Komentarz: Pod względem statystyk, najlepszy sztylet w grze. Dostępny tylko dla Łotrzyka, jeśli takowego mamy, wręcz musimy go zdobyć.

Sztylet duszka
Obrażenia 3 – 14; Trafienie +1; Inicjatywa +4.
Premie/kary: Regeneracja wytrzymałości +1.
Użytkowanie: Także dla Sam/Nin/Alc/Psi/Mag i tylko dla Duszka..
Lokalizacja: Przy zabitych duszkach.
Komentarz: Rzadko występujący sprzęt, ja nie natrafiłem na niego ani razu. Ze statystyk całkiem porządny, ale że Duszki na ogół chowają się w drugim szeregu, zwykle nawet nie ma go kto używać.

Wężowy kieł
Obrażenia 3 – 13; Trafienie +2; Inicjatywa +3.
Efekty: Przy trafieniu – trucizna (siła 0) 60%.
Premie/kary: Sztylet +10.
Użytkowanie: Dla wszystkich profesji i tylko dla Jaszczuroluda i Drakona.
Lokalizacja: Przy zabitych latających wężach.
Komentarz: Kolejny przedmiot „wypadający” z martwych wrogów, którego nigdy nie udało mi się zdobyć. Tylko dla Drakonów i Jaszczurów, więc przydatny dla oburęcznych Wojowników tudzież Lordów. Zerowa siła trucizny oznacza prawdopodobnie, że wróg nie odnosi obrażeń, ale wciąż cierpi wszelkie inne kary wynikające z tego statusu.

Ninjato
Obrażenia 3 – 9; Trafienie +1; Inicjatywa +2.
Efekty: Przy trafieniu – zabójstwo 5%.
Użytkowanie: Tylko dla Ninja.
Lokalizacja: Występuje losowo (Bayjin) i w sklepach (Sadok, Ferro).
Komentarz: Ninja niestety nie może używać Sztylecika, więc w kwestii noży musi zadowolić się Ninjato. Szkoda, bo to broń nie tylko słabsza, ale i rzadziej i później znajdowana.

Sai
Obrażenia 3 – 11; Trafienie +1; Inicjatywa +2.
Efekty: Przy trafieniu – zabójstwo 5%.
Użytkowanie: Tylko dla Ninja.
Lokalizacja: Występuje losowo (Trynton, Bayjin)
Komentarz: Ulepszone Ninjato, o dziwo można je wyhaczyć wcześniej. Nic ciekawego.

Sztylet Canezou
Obrażenia 3 – 14; Trafienie +2; Inicjatywa -1.
Efekty: Przy trafieniu – zabójstwo 1%, zły urok 5%.
Premie/kary: Zręczność +5, Walka wręcz +10.
Użytkowanie: Dla wszystkich profesji i ras.
Lokalizacja: Przy inicjacji na Templara Rapaksów.
Komentarz: Nie tylko przedmiot questowy, ale i całkiem porządny sztylet. Wysokie obrażenia i premie do Zręczności/Walki wręcz to jego największe atuty – zdecydowanie warty używania. Co ciekawe, jako jedyny sztylet nakłada karę do inicjatywy – ciekawe dlaczego.

Opinie


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 *