Płaszcze to osobna kategoria przedmiotów, a każdy bohater może nosić na raz jedną rzecz tego typu. W grze nie ma zbyt wielu ich rodzajów, ale są znajdywane na tyle często, że prawdopodobnie wyposażymy w nie całą drużynę (chociaż nie jest to pewne). Warto zauważyć, że chociaż peleryn nie zaliczamy do zbroi, każda z nich zwiększa klasę pancerza noszącego; poza tym, powszechną ich właściwością jest dodatkowa odporność, co tylko podkreśla ich ochronny charakter.
Całun Śmierci
Premie/kary: KP +2, regeneracja PŻ -1.
Ograniczenia: Przeklęty.
Lokalizacja: Jeden egzemplarz w okolicy wioski Rynjin w Bayjin, poza tym losowo w Morskich Grotach. Bywa także w posiadaniu Wodza Gari – można go ukraść lub złupić.
Komentarz: Przeciętny płaszcz, ale za to znajdowany w stałym miejscu. Amulety zwiększające regenerację zdrowia występują całkiem często, stąd ich utrata z racji płaszcza może zostać w miarę łatwo zmitygowana.
Leśna Peleryna
Premie/kary: KP +3.
Ograniczenia: Tylko dla Łowcy.
Lokalizacja: Korzenie Tryntonu i Dolne Urwisko Martena, poza tym znajdowana losowo.
Komentarz: Płaszcz, który równie dobrze mógłby się nazywać ochronnym – zapewnia sporą premię do KP, ale nie ma innych właściwości. Łowca na pewno ucieszy się z jego posiadania, zwłaszcza jeśli stoi w pierwszym szeregu.
Namaszczony płaszcz
Premie/kary: KP +1, odporność na Boskość +10.
Ograniczenia: Tylko dla Woj/Lor/Wal/Mni/Kap/Bis.
Lokalizacja: Losowo w skrzyni He’Li.
Komentarz: Użyteczny, jeśli mamy w drużynie Drakona lub Jaszczuroluda (a pewnie mamy) – poprawi ich kiepską odporność na Boskość. Ciekawie też sprawdza się u Kapłana, który z racji opanowania tejże magii ma także wysoką na nią odporność – jeśli jeszcze jest Rawulfem, to w tym płaszczu stanie się niemal niewrażliwy na tę sferę.
Oliwkowy płaszcz
Premie/kary: KP +1, odporność na Wodę +20.
Ograniczenia: Nie dla Duszka.
Lokalizacja: W skrytce w banku w Arnice oraz losowo przy żeńskich Rapaksach.
Komentarz: Dobra rzecz, jeśli mamy w drużynie Felpurra – pozwoli mu pozbyć się wrażliwości na magię wody.
Peleryna cieni
Premie/kary: KP +1.
Ograniczenia: Tylko dla Nin/Łot/Wyn/Bar; nie dla Duszka.
Lokalizacja: Stale w Retro-Lochu i losowo w wielu miejsach.
Komentarz: Chyba najczęściej znajdowany płaszcz w grze, spokojnie da się znaleźć po jednym dla każdego możliwego użytkownika. KP zwiększa tylko minimalnie, ale jak nie mamy nic innego, dobre i to.
Peleryna myśliwego
Premie/kary: KP +2, Zmysły +5.
Ograniczenia: Dla Woj/Lor/Wal/Łow/Łot/Wyn/Bar.
Lokalizacja: Górny Klasztor – po użyciu dzwonnicy musimy się udać do pomieszczenia nad przejściem do Dolnego Klasztoru i przez wybite okno wyskoczyć w środek kręgu skrzyń z pomieszczenia pod nami.
Komentarz: Pierwsza znajdowana peleryna, chociaż w miarę łatwo ją przeoczyć. Premię do KP zapewnia porządną, więc na pewno przyda się na początku gry – a kto wie, może zostanie z nami już do końca.
Peleryna podkradania
Premie/kary: KP +3, Skradanie się +20.
Ograniczenia: Dla Nin/Łot/Wyn/Bar/Kap/Alc/Bis/Psi/Mag.
Lokalizacja: W skrzyni Królowej Rapaksów.
Komentarz: Świetny przedmiot. +20 do Skradania to tyle samo co +2 do KP, co łącznie daje +5 – taka premia jest bardzo odczuwalna. W grze występuje zawsze, i dobrze – zwłaszcza że mogą używać ją ci, którzy często odstają pod względem ochrony.
Peleryna północy
Premie/kary: KP +2, Walka wręcz +5.
Ograniczenia: Tylko dla Nin/Łot/Wyn/Bar; nie dla Duszka.
Lokalizacja: Bywa w posiadaniu Dona Barlone’a i Milano Calzone – można ją kupić, ukraść bądź złupić. Poza tym występuje losowo w Morskich Grotach
Komentarz: Ulepszona Peleryna cieni; w słowie północ zapewne chodzi o porę doby, a nie kierunek (dopiero teraz na to wpadłem :)). Dwa razy lepsza od poprzedniczki, chociaż premię +5 do Walki wręcz to jedynie miły dodatek.
Płaszcz postrzegania
Premie/kary: KP +2, odporność na Boskość +10, Zmysły +20.
Lokalizacja: Losowo w Tryntonie, Morskich Grotach i skrzyni Króla Rapaksów. Bywa także w posiadaniu Szamana – można go ukraść lub złupić.
Komentarz: Płaszcz przydatny głównie Łowcy i Psionikowi – pierwszemu ze względu na Zwiad i walkę na dystans, drugiemu pomoże w Psionice. Premie są jednak na tyle uniwersalne, że może to dostać każdy i na pewno je wykorzysta.
Płaszcz Prospera
Premie/kary: KP +2, Inteligencja +20, Artefakty +10, odporność na Wodę +10.
Ograniczenia: Tylko dla Barda.
Lokalizacja: Losowo przy martwych bandytach.
Komentarz: Poważne wsparcie dla naszego Barda – wyższa klasa pancerza zawsze jest dobra, na Inteligencji opiera się Muzyka, a Artefakty to miły dodatek.
Płaszcz ze smoczej skóry
Premie/kary: KP +1, odporność na Ogień +20.
Ograniczenia: Nie dla Duszka.
Lokalizacja: Losowo w kilku różnych miejscach (np. w skrzyni z Hełmem Spokoju lub przy zwłokach Króla Rapaksów). Bywa także w posiadaniu Anny – można ją ukraść lub złupić.
Komentarz: W grze nie ma rasy z wrażliwością na magię ognia, dlatego przedmiot ten nie jest tak istotny jak inne tego typu. Jeśli jednak go zdobędziemy, nie ma co wybrzydzać i trza nałożyć temu, kto najgorzej opiera się płomieniom – a nuż uratuje mu życie.
Płaszcz Wielu Barw
Premie/kary: KP +3, wszystkie odporności +10.
Lokalizacja: Stały element asortymentu Beli (można go też ukraść lub złupić). Czasem trafia się także u Ferro.
Komentarz: Obok Peleryny podkradania najlepszy płaszcz w grze. Jako że jest stałym elementem asortymentu sklepu, można w niego wyposażyć nawet całą drużynę, o ile będzie cię stać – jego nominalna wartość to niemałe 60 000. Warto zauważyć, że u Ferro możemy także kupić Złoty napierśnik i Hełm nieskończoności, które także zwiększają wszystkie odporności – razem te trzy przedmioty dadzą nam +40, czyli całkiem sporo, chociaż jest to kombo dostępne wyłącznie Woj/Lor/Wal.
Opinie